Kozakken Boys JO9-3 – Almkerk JO9-2 12-0

Zaterdag 24-03-2018 onze 2e competitiewedstrijd in de voorjaarsreeks
Kozakkenboys JO9-3 vs Almkerk JO9-2 op Sportpark de Zwaaier.
Nadat er de laatste weken door het slechte weer behoorlijk wat wedstrijden waren afgelast was het eindelijk weer eens tijd om een wedstrijd te spelen.
Er zijn meerder wegen die naar Werkendam leiden. De ene rijdt over de dijk via Uppel, de andere over de A27 en de 3e rechtstreeks van huis naar Werkendam, daar aangekomen ontmoeten we elkaar in de kleedkamer.
Omkleden en het veld op, maar welk veld is nog even de vraag, uiteindelijk dachten we het veld gevonden te hebben en we beginnen aan de warming up.
Dan worden we van dat veld gestuurd en vinden we het veld waar de doelen geplaatst worden voor onze JO09-2.

Barry begint op doel en Anna mag de aanvoerdersband dragen.
Om 10:07 trappen we af.
Al in de 1e minuut weet de behendige spits van KB het net te vinden en is het 1-0 voor de thuisploeg.
Van achteruit krijgt Britt de bal, ze speelt 2 spelers uit maar stuit op de laatste man en helaas komt het niet tot een schot op doel.
Isa staat goed te verdedigen, oogt fel en grijpt meerdere malen correct in.
In de 3e minuut komt de spits van KB toch langs onze verdediging , maar gelukkig hebben we Barry die de bal kan stoppen.
Nu wij, een corner van Twan, hij probeert het zelf maar de lange keeper (die toch echt 8 is en zelfs van de maand augustus één van de jongste is) weet de bal te stoppen.
Ook Wesley en Anna lukt het niet door de verdediging van KB te komen.
Dan wordt het 1 richtingsverkeer van KB in de 7e minuut 2-0, de 10e minuut 3-0 en de 11e minuut 4-0
In de 14e minuut komt Rens erdoor en schiet maar net naast het doel, jammer het zit ook niet mee.
Dan maakt de keeper van KB bijna halverwege het veld hands en gek genoeg krijgt hij de vrije trap nog mee ook, raar maar waar.
In de 18e minuut brengt KB met een onhoudbaar schot de stand op 5-0.
Iemand floot op zijn vingers, dat was het rustsignaal.

RUST

De 2e helft begint met wat oponthoud omdat de keeper van KB zijn handschoenen in de kleedkamer had laten liggen en dat moest even opgelost worden door een aanwezige toeschouwer.
Bij ons heeft Isa de keepershandschoenen van Barry overgenomen en mag Barry dus voetballen.
Gelijk bij het begin zet KB druk op het doel van Isa maar ze weet de bal tot 3x toe netjes uit het doel te houden, Anna, Rens en Jack doen er alles aan KB te stoppen maar er is geen houden aan.
5e minuut 6-0, 8e minuut 7-0.
Nu ik, denkt Barry, hij speelt wat tegenstanders uit, maar hij kan de keeper net niet passeren.
Ook Britt en Twan luk het maar niet het net te vinden.
KB countert en hup daar is de 8-0, in de 10e minuut weet Isa een schot te keren, maar in de rebound gaat hij alsnog via Isa de goal in 9-0.
KB loopt uit tot 12-0 en dan wordt weer op de vingers gefloten en is het einde wedstrijd.
Helaas hebben we niet kunnen scoren, maar een goal hadden we gezien de inzet wel verdiend.

Dan maar punten scoren voor de penaltybokaal, maar ook daar zat het niet mee.
De bal wilde er gewoon niet in vandaag.

Niet getreurd, 7 april nieuwe kansen thuis tegen VVAC JO9-5.

Elbert van Bijnen