Wieldrecht MO13-1 – ST Almkerk/Altena MO13-1 0-4

ST Almkerk/Altena MO13-1 begint sterk aan de 2e helft competitie.

Vandaag staat de eerste competitiewedstrijd van de tweede seizoenshelft op het programma voor onze meiden van ST Almkerk/Altena MO13-1. Helaas kunnen Sanne, Emma en Floor niet meedoen, maar er is vervanging geregeld vanuit de in de MO15-1 spelende Quinty, Evi en Denise, die alle 3 nog de MO-13 leeftijd hebben dus gewoon met ons mee kunnen doen.

Om 08.45 uur verzamelen we in Almkerk en kort daarna vertrekken we in colonne onder aanvoering van Jan (vader van Lysanne) richting Dordrecht.  Al bij Nieuwendijk besluit Jan een andere kant op te gaan dan de andere auto’s willen, maar alle auto’s volgen keurig de voorste auto. Het is duidelijk de eerste keer dat Jan naar v.v. Wieldrecht in Dordrecht afreist, want het gaat niet vanzelf. Vlakbij het complex zorgt de MO13-1 voor een ware opstopping op een groot kruispunt na verkeerd voorsorteren van Jan. We zijn wel allemaal gelijk wakker en bij aankomst trakteert Jan alle ouders op een lekker bakkie koffie of thee.

Het is droog, niet te koud en de zon schijnt; heerlijk voetbalweer dus. De meiden staan keurig om 10.00 uur klaar rond de middenstip maar er is nog geen scheids te bekennen. Om 10.10 uur komt de scheids aangewandeld en om 10.15 uur klinkt dan het fluitsignaal voor de aftrap. De meiden beginnen goed aan de wedstrijd. Wieldrecht staat direct onder druk en Lisa laat zien dat ze er zin in heeft vandaag. Denise staat sterk op rechts buiten en geeft regelmatig een mooie voorzet. Een doelpunt blijft echter uit want grote kansen zijn er nog niet. Maar onze meiden blijven druk zetten. Laatste ‘man’ Quinty staat echt uitstekend te verdedigen en weet het spel goed op te bouwen. Op het middenveld zorgt Evi ervoor dat Lieke af en toe richting keeper kan gaan. Niet veel later weet Eva de bal te veroveren en geeft mooi af op Lisa die de bal prima tussen de palen werkt; een verdiende 0-1 voorsprong! Een paar minuten later bereikt Lisa weer het doel en met een mooie draaibeweging schiet ze de 0-2 prima binnen. Zou het vandaag dan op een overwinning uitdraaien?

De meiden blijven hard werken en Wieldrecht probeert af en toe richting het doel van ST Almkerk/Altena te vertrekken, maar Annemijn en Sophie zorgen er achterin voor dat er geen direct gevaar is. Nog voor rust volgt er weer een mooie aanval die start bij Lysanne. Lieke weet door de verdediging heen te drukken en geeft een strakke voorzet. Denise staat precies op de goede plaats en met een beheerst tikje, ligt de bal weer in het net. Wat gaaf zeg, een 0-3 voorsprong voor onze meiden. De trotse ouders langs de kant realiseren zich dat deze stand dit seizoen nog niet eerder is voorgekomen. Daarna zakken de meiden een beetje in; maar 0-3 is natuurlijk wel erg fijn. Wieldrecht dreigt niet veel later uit te breken, maar Mara is, ondanks dat ze niets te doen heeft gehad, toch alert en is eerder bij de bal dan de tegenstander. Het rustsignaal klinkt en met blije koppies vertrekken onze meiden richting kleedkamer.

Binnen no time staan de 22 speelsters al weer op het veld. Zaak is nu om de voorsprong vast te houden en een doelpuntje erbij zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Het begin van de tweede helft is beduidend minder, maar ja, wat wil je na zo’n eerste helft. Het blijft wel opletten geblazen, maar Rosalie is wakker en verdedigt prima. Wieldrecht probeert nog druk te zetten, maar echt grote kansen krijgen ze niet. Ook ST Almkerk/Altena weet niet echt grote kansen meer te creëren. Caro weet de achterlijn te bereiken en geeft voor op Suze; net naast! De spanning is er daarna ook een beetje af want het ziet er niet naar uit dat Wieldrecht de 0-3 achterstand nog gaat goedmaken. Sterker nog, na een goede bal van Denise op rechts naar Eva die op links staat, behoudt Eva het overzicht en haalt uit; 0-4. Wat een stand zeg. De meiden van Wieldrecht zijn zichtbaar gefrustreerd en tegen het einde van de wedstrijd geeft de scheidsrechter zelfs een gele kaart en moet een speelster van Wieldrecht het veld verlaten. Het fluitsignaal voor het einde van de wedstrijd klinkt en onder luid applaus van de ouders, lopen de meiden vrolijk van het veld. Een dikverdiende overwinning van onze meiden. Woensdagavond 11 april volgt de tweede wedstrijd, thuis tegen tegenstander Peursum.

Charlotte Tanis