Altena 2 – Almkerk 2 5-2 (1-1)

Almkerk 2 afgetroefd door gretige buurman…..

Op de laatste dag van Maart stond de A27 derby tegen Altena 2 op het programma en die zou in het teken moeten staan van de revanche, want op 18 november was er op een uiterst ongelukkige manier verloren van de oranje hemden.

Alle ingrediënten voor een mooie wedstrijd waren aanwezig, lekker weer, veel publiek en twee teams die de punten goed kunnen gebruiken, waarbij met name Altena 2 zich op een positie bevind op de ranglijst, die toch wel enige zorgen baart.

Voor Almkerk 2 zijn de zorgen minder groot maar een nederlaag vandaag betekend wel dat het ook nog lang niet veilig is met na vandaag nog 9 wedstrijden te gaan, met de wetenschap dat er van de komende 5 wedstrijden 4 uit gespeeld moeten worden.

Vandaag sloeg Altena met name keihard toe na de rust, na een eerste helft die behoorlijk in balans was. Almkerk probeerde het spel te maken en Altena zakte ver in en loerend op de fouten die de jonge equipe van Erwin Verheij maakte.

In de 18de minuut werd het 1-0 na een dekkingsfout bij Almkerk achterin, een vrije trap vanaf de zijkant werd voor het doel geslingerd en bij de tweede paal kon een Altena aanvaller vrij inkoppen.

De gelijkmaker na 27 minuten voetballen deed in veel denken aan het doelpunt wat Altena had gescoord, Ramon van Dalen vond met zijn voorzet de donkere kruin van Johnny Wilhelm en de 1-1 was een feit.

Nadat in de rust was afgesproken dat de mouwen opgestroopt dienden te worden stond Almkerk binnen één minuut na de pauze opnieuw op achterstand en opnieuw scoorde Altena met het hoofd na een (dubieus) gegeven vrije trap door de scheidsrechter die vandaag helemaal vanuit het Zeeuwse West Capelle naar Nieuwendijk was afgereisd 2-1. Een flinke dreun voor Almkerk 2 waar we achteraf niet meer overheen gekomen zijn.

In de 53ste minuut werd de voorsprong die Altena had nog verder uitgebreid, na notabene een corner van Almkerk. Met een razendsnelle counter kwam Altena eruit en bij Almkerk werd er achterin niet kordaat ingegrepen, de glijpartij die daarna ontstond bood een Altena aanvaller vrij baan en ook doelman Bouke Steenbekkers was niet bij machte om de 3-1 te voorkomen.

In de 66ste minuut ontstond er toch weer hoop op een goed resultaat want Almkerk kreeg een penalty cadeau van de Zeeuwse arbiter die na een vermeende handsbal resoluut naar de stip wees en het gegeven presentje werd door Ramon gretig uitgepakt 3-2 met nog ruim voldoende tijd om er een goed resultaat uit te halen voor Almkerk 2.

Helaas wilde er daarna niets meer lukken voor de blauw/witten die vorige week nog zo’n puike prestatie hadden geleverd tegen De Alblas en waar je zou denken dat Almkerk er nog een slotoffensief uit zou gaan persen kwam bedrogen uit. Het was Altena 2 dat de wedstrijd daarna in een paar minuten tijd besliste met de 4-2 in de 76ste minuut en de 5-2 in de 78ste minuut.

Almkerk 2 kwam niet verder dan een hard schot van Niels Hofstede op de kruising maar het kwaad was toen allang geschiedt. In de stand kwam geen verandering meer en Almkerk 2 kon zijn wonden gaan likken.

Je merkt tot in het extreme dat deze jonge groep ontzettend wisselvallig is dus we hoeven zeker niet in paniek te raken maar er zal wel nagedacht moeten worden hoe we die wisselvalligheid eruit kunnen krijgen.

Volgende week zal staat er voor Almkerk 2 weer een thuiswedstrijd voor de boeg, tegenstander is het in de middenmoot bivakkerende Tricht 2 en als je het tweede wil zien voetballen is dit een uitgelezen mogelijkheid want daarna staan er zoals gezegd 4 uitwedstrijden op het programma……..

FOTO’S