ST Almkerk-Altena MO15 – Achilles Veen MO15 16-0

Overtuigende zege ST Almkerk-Altena MO15

Niemand had verwacht dat de wedstrijd ST Almkerk-Altena MO15 – Achilles Veen MO15 in een uitslag met dubbele cijfers (16-0) zou eindigen in het voordeel van de Almkerkse en Nieuwendijkse meiden.

Of het makkelijk scoren te maken heeft met het verdwijnen van de kou kan één van de oorzaken zijn. Mogelijk kan het bezoek aan de wedstrijd van de Oranje Leeuwinnen tegen Noord-Ierland in het PSV stadion hier ook een rol spelen.

7 april om 12.00 uur was het dan zover. 13 meiden aanwezig, inclusief Lisa van de MO13.

Op het kunstgras klonk het startsignaal van scheidsrechter ’t Lam,en in de 2e minuut scoorde Mara al en 10 minuten later zorgde Myrthe voor de 2-0. In de 25e minuut zorgde Nienke voor 3-0 uit een hoekschop van Indy en de laatste van de eerste helft maakt Myrthe. Uit een mooie assist van Isabelle werd het 4-0.

De overige van de 12 doelpunten vielen in de tweede helft. Teveel eigenlijk om ze allemaal op te schrijven. De eerste viel na 20 seconden en de 6-0 viel ook nog in de eerste minuut. Met Sterre en Mara in de spits ging het heel soepel. Het publiek vroeg zich intussen af wat ze gedronken hadden in de rust.

Tot en met de laatste minuut werd er hard gewerkt aan de eindscore, die uiteindelijk bij 16-0 bereikt werd. Volgens insiders hangt een kampioenschap zeker in de lucht.

Door Maarten Veth