Noad ‘32 JO10-1 – VV Almkerk JO10-1 9-2

Het beloofde een spannende morgen te worden; de eerste uitwedstrijd van dit seizoen en gelijk tegen de nog ongeslagen koploper!

Aan het weer zou het niet liggen, het zonnetje scheen lekker.

Onze jongens mochten aftrappen en speelden goed over.

Helaas was er even later een communicatiefoutje in de verdediging waar NOAD van kon profiteren: 1-0.

Na een goed aanval van onze jongens kwam de tegenstander er snel uit met een counter die uitloopt op een corner die in het zijnet wordt geschoten.

In een moment van onoplettendheid kan de tegenstander met een lange pas de spits bereiken die vervolgens de 2-0 op het bord zet.

In deze periode is het éénrichtingsverkeer richting het doel van Altena, maar door goed verdedigend werk kan een tegendoelpunt worden voorkomen.

Even later komt de bal op de paal waarna Kevin de bal met een mooie redding kan pakken.

Het lukt onze jongens om een snelle tegenaanval te maken, Sem loopt goed door op links en geeft de bal voor aan Jan-Mario die op doel schiet. Maar de keeper kan de bal houden.

Vervolgens gaat de bal weer de andere kant op. Kevin redt met een mooie snoekduik, maar even later is het weer raak. Bij de 2e paal staat een mannetje helemaal vrij en hij kan makkelijk de 3-0 intikken.

Door goed verdedigend werk kan de bal naar voren richting het doel, jammer genoeg schiet Levi de bal nét naast.

Dan gaat het hard, de verdediging van Almkerk wordt uitgekapt en de 4-0 ligt in de touwen en even later kan een speler vanaf rechts in alle rust uithalen en hij maakt dan ook de 5-0.

Gelukkig is daar de rust. Als onze jongens er nog iets van willen maken zal het de 2e helft een stuk feller en scherper moeten!

Het lijkt erop dat in de kleedkamer een goed peptalk is gegeven, want de jongens komen met nieuwe energie weer uit de kleedkamer. Daarnaast hebben ze windje mee en zon in de rug de 2e helft, dus wie weet…

En inderdaad, een stuk scherper en alerter gaan ze van start.

Helaas wordt het toch eerst nog 6-0 door een aanval die Kevin in 1e instantie goed houdt, maar in de rebound ligt de bal er toch in.

Dan komt Almkerk met een mooie aanval. Levi pakt de bal van de tegenstander af, gaat op het doel af en scoort: 6-1.

Na dit doelpunt lijkt de focus weer wat weggezakt, want al snel is het 7-1 en moeten de verdediging en Kevin er alles aan doen om niet nog meer doelpunten om de oren te krijgen.

Gelukkig kunnen onze jongens zich toch weer een beetje herpakken en er komt een spannende periode waarbij het spel op en neer gaat.

Bij een slechte uittrap van de keeper van de tegenstander kan Levi de bal opvangen en Sem aanspelen die er 7-2 van maakt met een mooie bal over de keeper heen.

Bij een corner voor de tegenstander staan alle spelers van Almkerk van de zon te genieten waardoor NOAD de bal makkelijk in het net kan schieten: 8-2.

Bij een goede verdedigende actie van Jonathan komt er enige frustratie boven bij de tegenstander want deze schopt Jonathan hard van achteren onderuit, gelukkig kan hij verder.

Tot slot wordt het nog 9-2 waarna de scheids het voor gezien houdt.