ST Almkerk/Altena MO13-1 – Peursum MO13-1 5-2

Zonder een doel kun je niet scoren

Het was opschieten voor de meiden (en ouders) om op tijd te zijn voor de competitiewedstrijd tegen vv Peursum Giessenburg. Een schraal avond zonnetje scheen over het veld toen de meiden het veld op kwamen met het doel om te winnen. Diverse oefeningen werden in de warming up netjes uitgevoerd en als laatste werd er geschoten op de goal. Keepster Lieke hield de ballen er mooi uit, dus dat beloofde wat. Helaas raakte ze net voor de wedstrijd geblesseerd aan haar hand zodat ze niet mee kon doen.

De scheidsrechter moest even wachten met het beginnen van de wedstrijd, omdat Suze snel het keepers tenue aan moest trekken. De wedstrijd werd aangevangen in het kerstboomkluitsysteem en de eerste helft ging behoorlijk gelijk op. Dankzij de doelpunten van Indy kwamen de dames van

Almkerk/Altena twee keer op voorsprong, maar de Peursumse meiden kwamen steeds weer op gelijke hoogte. 2-2 bij rust.

Omdat meer gescoord moest worden dan de tegenstander om te kunnen winnen, gingen onze meiden er in de tweede helft weer flink tegenaan. Hanna, Lisa en Elbert hadden de meiden goed geïnstrueerd en schreeuwden soms met overslaande stem de meiden toe.

De tegenstander werd steeds verder teruggedrongen. Dit resulteerde nog wel in een paar gevaarlijke counters van Peursum. Gelegenheidskeepster Suze stond haar vrouwtje en hield ze er goed uit. De Almkerkse en Nieuwendijkse vrouwtjes gingen weer naar voren en bij een mooie aanval nam Nienke de bal op de pantoffel en de 3-2 werd gezet! Bij de Peursumse dames begon de moraal al wat te zakken en na een eigen goal in een scrimage werd het zelfs 4-2. Tegen het einde van de wedstrijd gaf Indy de genade klap door de 5-2 te scoren! De MO13 meiden van Almkerk/Altena hebben er met zijn allen een mooie wedstrijd van gemaakt en zaterdag is al weer de volgende wedstrijd!

Ferry Westerlaken