Arkel M015-1 – ST Almkerk/Altena MO15 0-4

Op een zonnige Maandagavond mochten we op pad om een wedstrijd uit de barre

koude winterperiode in te halen.

Op deze avond moesten we op reis naar het pittoreske Arkel ,daar waar aan de dijk

een weiland ligt met daarin nog maar 1 overblijfsel van een knotwilg.

Vroeger waren dat er 2 maar trainer Erik heeft deze in een nog grijs verleden gerooid.

Maar genoeg geboomd over buitenveldse activiteiten,

want we moesten op het overigens prachtig geconserveerde veld een ander klusje klaren.

Het ging namelijk om de koppositie. Nadat afgelopen weekend Be-ready als koploper tegen

een nederlaag was aangelopen.

Moesten wij dit toch wel zien te voorkomen.

Na het afvallen van Quinty werd op het laatste moment Tess nog ingevlogen.

Dus konden we met 2 wissels aan de gang.

Arkel kwam goed uit de startblokken en ze boden ons zeer goed tegenstand.

Ze gingen de duels stevig aan en reageerden alerter om de bal te veroveren.

Maar na zo’n 10 minuten kwamen we wat beter in ons spel en begonnen we wat meer in

ons eigen spel te komen. Onder impuls van Isabelle die maar bleef sleuren.

Mara werd regelmatig gezocht maar die had een zware avond ,want de tegenstanders

boden kranig weerstand.

Na zo’n ruime 20 minuten voetballen kregen we een vrije trap aan de rechterkant net buiten de zestien. Een uitgelezen kans voor Indy om haar traptechniek te laten zien ,en dat deed ze.

Met een schitterende krul belande de bal in de verste hoek onhoudbaar voor de keepster.

Hierna gingen de meiden toch wel wat vrijer voetballen en werd er hard gewerkt maar voor rust Gebeurde er niks meer aan de uitslag.

Na rust gingen de meiden weer onvermoeibaar verder en was te merken dat er bij de tegenstander er wel wat vermoeidheid aan het optreden was.

Na een schitterende voorzet van Nienke nam Sterre de bal in 1 keer op de pantoffel ,maar helaas belande de bal op de paal. Maar gelukkig heeft Sterre een neusje voor de goal en zo scherp als ze is,

Was ze alweer opgestaan en kon ze de bal alsnog binnenwerken 0-2.

Nu werd de vermoeidheid nog meer zichtbaar bij de tegenstander. Onze meiden gingen

Nog steeds met volle kracht richting het doel wat niet veel later resulteerde in een netjes uitgespeelde aanval dit keer over de linkerkant via Indy en Myrthe belande de bal wederom bij Sterre die onberispelijk afdrukte wat resulteerde in de 0-3.

De meiden bleven aanvallen en vanuit een corner ,waarin de bal bijna op het hoofd van Denise viel

en een paar handelingen later plofte de bal zomaar in het doel en was de 0-4 een feit.

Ondanks het harde werk bleef het hierbij ,maar de complimenten van de trainers en meegereisde supporters waren dik verdiend en ook respect voor Arkel die de wedstrijd een stuk aantrekkelijker maakten dan de wedstrijden tegen (met respect gezegd) Achilles Veen en Meerkerk.