Roda Boys/Bommelerwaard 2 – Almkerk 2 0-3 (0-0)

Almkerk 2 doet goede zaken…..

Onder het toeziend oog van een “zware” delegatie Almkerk supporters mocht Almkerk 2 vandaag op de warmste 21 April sinds mensen heugenis de degens kruisen met Roda Boys/Bommelerwaard 2 (nader te noemen RBB), want niemand minder dan Gijs van Maaren, Gerrit van Drunen, Gert Hofstede, Arnik Plomp en Adriaan Verwoerdt hadden er voor gekozen om niet de derby Almkerk 1 – Woudrichem 1 te gaan aanschouwen maar de verrichtingen Almkerk 2 in Aalst aan de Afgedamde Maas te gaan bekijken, daarbij moet zeker gezegd worden dat het zeker geen uitzondering is want ze worden vaker gespot bij uitwedstrijden, alleen stonden ze vandaag opvallend dicht bij de dug-out maar dat het gewaardeerd wordt dat is zeker…….

Zonder Arjen Kant, die steeds vaker door Robert Roest aan de wedstrijd selectie van Almkerk 1 word toegevoegd en ook Pieter Straver die vandaag deze eer te beurt viel maar met Maverick van Maaren en Gijs van het Hof die beide aan het terug komen van een blessure konden we ons vandaag letterlijk en figuurlijk op gaan maken voor een hete middag want dat RBB uit was op revanche leek van te voren wel vast te staan, eerder in het seizoen was Almkerk 2 immers verantwoordelijk voor een riante 7-1 overwinning.
Teammanager Arie Schreuders had alle vertrouwen in een goede afloop, hij had er een kistje gerstenat op gezet dat de punten mee naar Brabant zouden gaan, en met deze zomerse omstandigheden was het winnen van deze “naar matchfixing” riekende geste geen overbodige luxe.

Onder leiding van de uitstekende scheidsrechter Lopes waren de beide teams zoekende naar openingen en ging het spel in een behoorlijk tempo op en neer.
Nadat eerst RBB een grote kans had gemist waren er voor rust ook zeker kansen voor Almkerk 2 maar helaas stond met name het vizier van Johnny nog niet helemaal op scherp. Bij de eerste kans die hij kreeg na een terug legger van Jeroen kreeg hij de bal niet onder controle en bij de tweede mogelijkheid had Johnny niet in de gaten dat hij zeeën tijd had en schoot hij te gehaast over het vijandelijke doel.
Wel werd gaande weg de eerste helft duidelijk dat Almkerk 2 steeds meer controle over de wedstrijd begon te krijgen, we werden steeds sterker en de concentratie van het gehele team was prima, het gevoel dat hier iets te halen viel begon ook bij de spelers meer en meer door te dringen.
De tweede helft was totaal voor Almkerk 2 en de vraag was niet, “of” Almkerk 2 zou scoren, maar meer, “wanneer en hoeveel?”
Nadat eerst de ingevallen Ramon een schot via de onderkant van de lat terug het veld in had zien komen was het in de 14de minuut wel raak, vanaf de linker kant was de uitstekende pass van Tom op maat voor Johnny die net iets eerder bij de bal was dan de keeper van RBB, deze simpel kon uitspelen en de 0-1 kon binnen schuiven.
Een dik verdiende voorsprong op dat moment, RBB was de draad volledig kwijt en vanaf dat moment speelden de Almkerkers een gewonnen wedstrijd.
Na 21 minuten was het opnieuw prijs, weer kwam de voorzet van Tom al werd hij deze keer van richting veranderd, Jeroen wist er wel raad mee, aannemen met rechts afdrukken met links, alsof hij dit kunstje dagelijks uitvoert wist hij na lang blessure leed voor de tweede keer in evenzovele wedstrijden achtereen te scoren 0-2
De 0-3 kwam voort uit een strafschop de scheidsrechter Lopes toekende na een ongelukkige handsbal binnen de beruchte lijnen waarbij absoluut geen opzet in het spel was maar Lopes kon niet anders dan naar de stip wijzen. Ramon besliste de wedstrijd definitief en met wat meer finesse was ook een grotere uitslag mogelijk geweest, toch konden de meegekomen supporters (chapeau !!!!) (net als de staf en de spelersgroep) terug kijken op een prima wedstrijd die er voor zorgt dat we Almkerk 2 op dit moment terug kunnen vinden op een 5de plaats op de ranglijst.

Volgende week reizen we af naar Giessen waar runner-up GRC14 de tegenstander zal zijn wat voor de schrijver van dit feuilleton toch wel iets van een speciaal tintje geeft, en waar we zelf iets tegen recht te zetten hebben. GRC14 2 heeft de tweede plaats stevig in handen en wil vol voor het kampioenschap gaan wat een fantastische prestatie zou zijn nadat vorig seizoen een kampioenschap in de Tweede Klas is behaald, het gat in verlies punten ten opzichte WNC 2 dat al de gehele competitie aan kop staat is dit weekend terug gebracht tot 3.