GDC JO11-2 – Almkerk JO11-2 3-1

Om 8:10 staan we bijna compleet op de parkeerplaats voor de rit naar Eethen. Anton is kreupel met een gekneusd knie, maar gelukkig is Ryan er voor het eerst sinds een tijdje weer bij.

Tijdens de warming-up is meteen duidelijk dat Anton helaas niet kan spelen, dus moet de opstelling aangepast worden. Max neemt het doel voor zijn rekening, Ryan, Aaron en Tom staan achterin, Gert-Jan en Jasper in het middenveld en Coert is spits.

GDC gaat meteen in de aanval en legt zwaar druk op onze helft. Desalwelteplus is het Almkerk die al in de 5e minuut het eerste doelpunt scoort door een mooi schot van Jasper. Daarna verlegt het spel zich voor het grootste deel weer naar de Almkerkse helft. GDC weet een aantal corners te bemachtigen, trapt een paar keer tegen de paal en is algemeen sterk aanvallend. Max doet het echter uitstekend in zijn tijdelijke rol en weet het doel mooi te bewaken. Ryan, Tom en Aaron verdienen hierbij ook zeker hun strepen. In de 16e minuut bouwt Almkerk nog een aanval op door een pass van Jasper op Coert, maar deze wordt helaas gestopt, en in de 23e minuut trapt Coert de bal over het doel, na een pass door Tom. Hierna vallen helaas een paar gaten in de verdediging, en in de laatste 2 minuten belanden we na twee tegentreffers op de ruststand van 1-2.

In de 2e helft staat Coert op doel. In het middenveld staan Gert-Jan en Max en Jasper staat nu als spits op scherp. Beide team gaan ervoor en in de 5e minuut schiet Max naast. Helaas volgt meteen een counter en GDC scoort 1-3. Coert laat zijn kunsten en kunde als doelman voor de rest goed zien, en maakt menige mooie redding. Ook het uittrappen gaat gaandeweg steeds mooier.

Ondanks het sportieve karakter van het spel tot dusverre, neemt het toch een grimmige wending. GDC gaat steeds meer over tot duwen en trekken, wat ook tegenreacties van Almkerk uitlokt. In de 14e minuut speelt Max de bal aan Jasper, die vervolgens hardhandig onderuitgehaald wordt door de keeper. De daarop volgende penalty gaat helaas naast. In de resterende 10 minuten verandert er aan de stand niets, aan het moreel helaas wel. Het dieptepunt gebeurt net voor het eindsignaal, als Max hard (letterlijk) in de rug gelopen wordt.

In de penalty-ronde weten Aaron, Jasper en Coert te scoren.

Ondanks het verlies met 1-3, kan Almkerk met opgeheven hoofden naar huis. Deze club wensen we niet nog eens te zien.