GRC’14 2 – Almkerk 2 4-1 (2-1)

Almkerk 2 de complimenten, GRC’14 2 de punten……..

Met vertrouwen was Almkerk 2 afgereisd naar Giessen om daar tegen de ambitieuze fusieclub GRC’14 te gaan kijken of een stuntje mogelijk was, maar na 90 minuten voetballen waren de complimenten voor Almkerk en bleven de punten helaas in Giessen.

Met een strijdplan waar GRC het, met name in de beginfase ontzettend lastig mee had liet Almkerk zien dat er voldoende potentie in de huidige selectie van coach Erwin Verheij zit maar tegen de, veruit meest scorend tegenstander uit onze competitie was dat vandaag helaas niet voldoende. GRC 2 probeerde het initiatief naar zich toe te trekken maar brutaal voetbalde Almkerk 2 zich daar met grote regelmaat onderuit en wist het in de eerste 20 minuten van de wedstrijd een aantal zeer behoorlijke mogelijkheden te creëren, met een beetje geluk (of finesse) had Almkerk 2 de runner-up van de competitie behoorlijk pijn kunnen doen maar het bleef 0-0 tot aan de 21ste minuut.

Op dat moment werd de wedstrijd die zich ontspon als een boeiend schouwspel open gebroken door Milan Schreuders. De nummer 10 van Almkerk werd door Niels Hofstede bediend waarbij vermeld moet worden dat Niels zich op het randje van de buitenspelval bevond, de assistent scheidsrechter van GRC vond het wel buitenspel maar scheidsrechter Laros oordeelde anders en het doelpunt werd goedgekeurd en niet geheel tegen de verhouding in kwam Almkerk 2 op een 0-1 voorsprong.

Helaas kon Almkerk 2 niet lang van de voorsprong genieten want 2 minuten later was het alweer gelijk. Een vrije trap vanaf de linker kant werd scherp aangesneden en bij de eerste paal feilloos binnen geknikt 1-1, een flinke domper voor Almkerk 2 wat tot dan toe nog maar weinig had weggegeven.

In het kwartier na de gelijkmaker ging de wedstrijd op,- en neer met wat spelde prikken links en rechts en 2 teams die vol gas op zoek waren naar een doelpunt.

Het doelpunt viel voor kort rust voor Almkerk helaas aan de verkeerde kant want uit opnieuw een vrije trap vanaf de linker kant, nu iets meer vanaf de punt van het strafschop gebied werd de ogenschijnlijn makkelijk te verdedigen bal door de gehele Almkerk defensie gemist en kon de nummer 10 van GRC (te) gemakkelijk de 2-1 scoren van zeer dichtbij.

De wedstrijd was gespeeld en de iet wat geflatteerde nederlaag een feit want ook de invallers van Almkerk konden geen potten meer breken in de resterende speeltijd. Behalve het redelijke spel over de gehele wedstrijd was er in de tweede helft nog een lichtpuntje met het invallen van Rick Tamerus die na een operatie weer goed op de weg terug lijkt te zijn en, gedreven als altijd een prima indruk achterliet.

Volgende week staat de laatste in een serie van 4 uitwedstrijden op het programma waarbij in de buurt van De Efteling het sprookje van Almkerk 2 een vervolg zal krijgen tegen DESK 2, waarbij met dezelfde passie en beleving als in de afgelopen wedstrijden een goed resultaat mogelijk moet zijn.