SVS’65 MO15 – Almkerk/Altena MO15 0-12 (0-4)

0p deze, qua weer prachtige zaterdag van 12 Mei stond er voor de meiden van het Almkerk/Altena combinatie team in de MO15 leeftijd een uitwedstrijd op het programma tegen de leeftijdsgenoten van het Spijkse SVS’65.

Nog zonder Tamar van’t Hoff die nog altijd herstellende is van een hardnekkig blessureleed maar haar eerste minuten op het trainingsveld inmiddels achter de rug heeft en ook de ontbrekende terriër Evy Mandemakers (enkelblessure) maar met de teruggekeerde Isabelle van Heukelum die we voorzichtig weer wat wedstrijdminuten konden gunnen mocht er om 9:00 worden afgetrapt. Het devies voor vandaag geldt, geen puntverlies leiden om de bovenste plaats van de competitie in het vizier te houden.

De bovenste plaats word op dit moment nog bezet door de meiden van Kozakken Boys maar de achterstand die onze meiden hebben kan worden goed gemaakt als de inhaalwedstrijd van as maandag thuis tegen BeReady tot een goed einde word gebracht, met dien verstande dat de Almkerkse en Nieuwendijkse meiden een beter doelsaldo hebben opgebouwd in de afgelopen 6 wedstrijden.

Het begin van de wedstrijd was, laat ik het zo zeggen “een beetje tam” in een te laag tempo werd er geprobeerd om kansen te creëren maar op halve kracht valt dat niet mee. Het duurde tot de twaalfde minuut voordat er door het meegereisde publiek voor het eerst kon worden gejuicht, hiervoor was niemand minder dan Nienke verantwoordelijk vanuit de draai schoot ze hard en zuiver raak 0-1

Nog voor rust werd de score uitgebouwd door Indy die een vrije trap binnen krulde en 2x Sterre die na het missen van een aantal kansen dan toch eindelijk haar vizier op scherp had gezet, ruststand 0-4

Nadat er in de rust op was aangedrongen dat het tempo in de wedstrijd omhoog moest werd daar direct na rust meteen gehoor aan gegeven want bij haar eerste balcontact was het Marte die binnen de minuut de 0-5 scoorde.

De 0-6 en 0-7 werden wederom gescoord uit een vrije trap van respectievelijk Indy en Sterre die de tweede helft helemaal los ging en deze wedstrijd in totaal maar liefst 5x zou scoren.

Op het middenveld werd er met Denise en Nienke lustig op los gecombineerd waar SVS’65 alle moeite mee had.

In de verdediging werd er door Amber, Quinty, Esmee en Isabella Jansen niets weggegeven behoudens een paar hoekschoppen maar gelegenheids keepster Isabelle van Heukelum liet zien over meer kwaliteiten te beschikken dan dat ze alleen maar goed kan voetballen. Een ere treffer werd SVS’65 niet gegund wat betekend dat er al sinds 24 maart geen tegentreffer meer is geïncasseerd, wat best heel knap is en een groot compliment voor de gehele verdedigings linie.

De 0-8 en de 0-10 kwamen eveneens van de voet van onze Dussense “Gert Muller” (Sterre) en tussendoor had Mara met een venijnig schot voor 0-9 gezorgd

De score kreeg nog meer gestalte toen Marte kort voor tijd de 0-11 een corner binnen krulde maar het hoogtepunt was de 0-12 van Evi Kostense, de technisch begaafde speelster promoveerde een schot van Myrthe met een ragfijne

voetbeweging tot een doelpunt en bepaalde daarmee de eindstand op 0-12, een klinkende zege die ons doelsaldo nog verder opvijzelde.

Lang genieten van deze overwinning is er deze keer niet bij want maandagavond hebben we alweer de volgende wedstrijd voor de boeg als, zoals eerder vermeld BeReady op bezoek komt in Almkerk voor wedstrijd nummer 8 in de competitie.