Almkerk/Altena MO 15 – Sleeuwijk MO 15 6-1 (1-0)

Groot compliment voor de MO 15 meiden………….

Voor de vierde !!!!!!!! keer in acht dagen moest er een beroep worden gedaan op de meiden die nog altijd volop in de race zijn om de prijzen in de tweede klasse.

Met precies 11 meiden werd er begonnen aan de warming-up voor de belangrijke krachtmeting met de meiden van Sleeuwijk, een wedstrijd die een paar weken terug ook al op het programma had gestaan in de kwartfinale van de Samba Cup en waar Almkerk/Altena MO15 toen aan het langste eind had getrokken, maar dat ging allerminst gemakkelijk en dat de punten vandaag in Almkerk zouden blijven was vooraf allerminst een abc-tje mede omdat het meespelen van Amber (de hele week ziek), Myrthe en Esmee, (beide met tape klaargestoomd door de opa van Myrthe) 24 uur voor de wedstrijd nog allerminst zeker was, maar de meiden hebben karakter getoond, dat kan achteraf wel geconcludeerd worden.

Gelukkig kon tegen de rust ook nog Lisanne Bongers bij de groep aansluiten, die op het moment dat de meiden al aan de aftrap stonden door Elbert van Bijnen (Teammanager MO13) uit haar mandje was gebeld, en we hadden Lisanne hard nodig in de tweede helft toen Mara te veel last had gekregen van haar rechtervoet en Lisanne (zeer verdienstelijk) haar debuut mocht maken bij de MO15.

Het Almkerk/Nieuwendijkse combinatie team begon de wedstrijd fanatiek zoals was afgesproken en Sleeuwijk werd meteen onder druk gezet wat schietkansen opleverde van Nienke, Isabelle en Myrthe maar de vroege openingstreffer liet nog even op zich wachten.

Hij viel wel toen Nienke een combinatie aanging met Mara en vanaf een meter of 14 de bal strak in de hoek deponeerde 1-0

Waar we hoopten dat dit bevrijdend zou werken kwamen we min of meer bedrogen uit want na de 1-0 werd het spel van de meiden wat minder en begonnen ook de Sleeuwijkse meiden meer uit hun schulp te kruipen wat een aantal hoekschoppen opleverde voor de in het zwart/wit gehulde dames.

Gelegenheid keepster Sterre Boere, die normaal bekend staat als koele goalgetter

hield haar doel tot aan de rust netjes schoon zodat de rust werd gehaald met een 1-0 tussenstand.

De tweede helft was koud aan de gang toen de Blauw/Witte equipe een tegenvaller kreeg te verwerken met het uitvallen van Mara, maar gelukkig was daar Lisanne die op het middenveld haar kunsten mocht vertonen en werd Denise een linie naar voren opgeschoven. Almkerk/Altena was op dat moment weer duidelijk de bovenliggende partij en uit een prima aanval was het opnieuw Nienke die wist te scoren en zo de stand verdubbelde naar 2-0

Er leek iets te knakken bij Sleeuwijk en de trotse koploper deed er nog een schepje bovenop en dat resulteerde in de 3-0 die werd gescoord door Isabelle na goed voorbereidend werk van Lisanne, een op het oog houdbaar schot, kon de

keepster van Sleeuwijk niet onder controle krijgen en de bal hobbelde over de doellijn.

Een hoekschop vanaf de linker kant genomen door Nienke werd kort daarna door Indy tot doelpunt gepromoveerd en dat betekende zelfs 4-0

Sleeuwijk bleef wel loeren op een goaltje en die zouden ze ook maken, na een misverstand in de blauw/witte verdediging kon de bal vanaf een meter of 20 in het door Sterre verlaten doel worden geschoven 4-1

De fraaiste treffer was wederom een prooi voor Isabelle, met een hard schot in de bovenhoek tekende onze aanvoerder de 5-1 aan en aan alle onzekerheid over wie deze wedstijd zou gaan winnen was allang een einde gekomen.

In de laatste minuut werd het zelfs nog 6-1 toen een hele mooie aanval over de linker flank terecht kwam bij Myrthe die zo ook haar goaltje mee pakte en de eindstand bepaalde.

Een prachtige overwinning met bij vlagen heel goed voetbal, in combinatie met de personele problemen waar we vandaag mee te maken hadden maakt dat we als staf super trots zijn over wat de meiden vandaag hebben laten zien……………………. klasse meiden een hele dikke pluim voor jullie.

Een deel van de zeer sportieve Sleeuwijkse meiden vond het zelfs leuk om met de winnaressen op de foto te gaan…… Meiden voetbal in de beste vorm……