Hardinxveld MO15-1 – ST Almkerk/Altena MO15-1 1-9

Het was gelukkig een vroege wedstrijd uit in Hardinxveld, het was al vroeg warm maar gelukkig stond er nog en koele zaterdagbries.

Peter had deze morgen geen mogelijkheden om nog wat variatie in het spel te brengen, want de elf meiden die hij op de mat had staan waren ook alles wat hij bij zich had. Maar dit was voor hem gelukkig geen probleem omdat hij ook door de kleine pijntjes van de meiden heen kan kijken, en hij had ze weer tot het uiterste gemotiveerd.

Na het fluitsignaal konden de meiden maar moeilijk in hun spel komen, hoewel ze probeerde de druk naar voren te zetten viel dit nog niet mee.

Na 5 minuten kwam er een gevaarlijk schot over het doel, wat met een sisser afliep. Even later een mooie voorzet van Indy op Mara maar helaas stond er niemand in de buurt van het doel en konden de meiden hem er niet in krijgen. Hierna hadden we 3 corners achter elkaar maar ook deze konden we niet met de juiste souplesse afwerken. Diverse keren wisten Esmee en Sterre de tegenstander tot stoppen te brengen, dit tot grote vreugde van de toeschouwers die in grote getalen mee gekomen waren om de meiden te zien spelen, want er moest gewonnen worden wilde de meiden kans maken om kampioen te worden. Al waren de meningen verdeeld hoe deze wedstijd zou gaan aflopen, want als de Meiden zo zouden blijven spelen zou het nog wel eens een zware dobber kunnen worden. Het was goed te merken dat Hardinxveld erop gebrand was om te winnen. Maar al heel snel zou er een kentering komen in de wedstijd maar dit kwam wel nadat coach Erik even zijn meiden op scherp moest zetten want de eerste 22 min waren ze niet fel.

Menig support langs de lijn dacht dan ook dat het gisteren op de vip feesten waar de meiden geweest waren wel heel erg laat geworden was. Maar de meiden wisten zichzelf te herpakken en waren vastbesloten om voor de winst te gaan en besloten dan ook om het onderste uit te kan te halen. Er volgde een terugspeelbal op Tamar die ze met een rot gang weg wilde hebben, alleen schoot ze deze vol op een speler van Hardinxveld waardoor de bal net zo snel weer terug kwam. Gelukkig wist een van de andere spelers de bal uit de gevarenzone te schoppen. Na een voorzet van Isabelle op Mara konden de handjes toch eindelijk de lucht in van de Almkerks supporters ,het was gelukt de eerste zat erin voor Almkerk het was 0-1. Ook het werk dat Myrte deze wedstijd heeft verzet mogen we niet onderschatten diverse keren hebben we van haar mooie acties gezien, waar door het geheel beter en beter ging lopen. En weer een corner die er ook weer net niet in viel. Mede door het goede werk wat Amber verrichte gingen we steeds meer spelen op de helft van de tegen stander, maar de meiden konden de diverse kansen maar niet verzilveren. Even leek het erop dat ze de moed wilden laten zakken en zagen de meegekomen supporters dat bijna alle ballen bij de tegenstander kwamen. Dit konden coach Peter en Erik niet laten gebeuren en dat was dan ook goed te horen, met als gevolg dat na een mooie overspeelbal Indy hem erin kon tikken. En konden de handjes weer de lucht in, en dat zou deze ochtend nog diverse keren gaan gebeuren. Maar niet voor dat de Hardinxvelds meiden een gaatje sloegen in de verdediging en nummer 14 hem er keihard in flopte. En werd het 1-2. Dat bracht wel wat roering bij de trouwe supporters langs de lijn. Maar de meiden hadden alles onder controle en voor dat we het wisten bracht Indy de stand naar 1-3. Kort hierna was er een mooie actie van Mara maar werd er gevlagd voor buiten spel. Maar de druk werd op gevoerd en konden we zelfs nog afsluiten voor de rust met een treffer van Myrte. Met dit geruststellende resultaat konden we rustig een bakkie gaan doen onder het genot van de muzikale kerstsferen. (u leest het goed ! )

Het was goed te zien gelijk al met de start van de 2e helft dat Peter en Erik de meiden op de juiste manier gemotiveerd hadden tot een wat feller spel. Wat ook heel erg langs de lijn gewaardeerd werd. En knalde binnen de kortste keren Nienke met wat hulp van Isabelle de 1-5 erin. Ook kon het publiek wel juichen om de actie van Mara die even haar haar aan het goed doen was en toch werd aangespeeld maar voor haar was dit geen probleem knot vast en spelen maar, maar het valt dan niet mee om zo tot scoren te komen. Maar bam daar werd de 1-6 gescoord door Indy, en door goed samen te spelen was daar nog geen 5 min later de 1-7 door Indy.

Na een mooie actie van Esmee werdt nummer 14 gestopt en kon er niet meer tot scoren gekomen worden door de tegenpartij. Na een voorzet van Indy kon Mara hem er weer in beuken en stond de stand op 1-8. De mee gekomen suppoorters met name de harde kern rond het meiden team was niet te stoppen en zeker nadat bekent werd dat Kzb maar met 6-1 gewonnen had.

Laten we het maar niet hebben over de acties van de Fluiter die op het veld stond hij vond het moeilijk om te zien wanneer het hands was, voor al bij de meiden van Hardinxveld, met als gevolg dat de meiden een beetje pissig werden van hem. Maar het mocht de pret niet drukken, want zelfs met 10 vrouw daar Evi op tijd weg moest en er toch niemand op de bank zat gingen de kanjers gewoon door en werd de 9e gescoord bij de meiden. En werd de eindstand 1-9 dit tot groot plezier van de trouwe fans. Voor deze fans is een ding zeker ga er voor meiden het is nu vlakbij, wij geloven in jullie. Jullie kunnen het en roepen we volgende week allemaal in koor Kampioenen, kampioenen, kampioenen ole ole.

Uw reporter ter plaatse Casper van ’t Hof