Asperen MO17 – Almkerk/Altena MO17 3-2

Na de goede start van het seizoen tegen de meiden van Kozakken Boys stond de uitwedstrijd tegen Asperen op het programma.

Op een prachtig sportcomplex stonden de meiden vol zelfvertrouwen aan de start. En dat is terecht, want bijna alle wedstrijden, hoe slecht soms ook, worden het laatste jaar gewonnen.

En ook in Asperen zag het er in de eerste helft uit dat de reeks winstpartijen wel verlengd zou gaan worden. Na een aarzelend begin ging de wedstrijd eerst nog gelijk op, maar na een kwartiertje kregen onze meiden steeds meer grip, nam de druk toe, en kregen we overwicht.

Dat leidde in de 18e minuut tot een eigen doelpunt na een voorzet van Indy van links. Een mooie meevaller en het gaf vertrouwen. In de fase daarna probeerde Asperen onder de druk uit te voetballen, maar gaf daarbij veel ruimte weg. Zo kregen Mara en vooral Sterre op de counter een paar enorme kansen om de tweede goal te maken. Helaas miste de scherpte in de afronding en gingen zo deze kansen verloren.

Aan de andere kant bleef Asperen ook niet ongevaarlijk en moest de verdediging steeds op hun hoede zijn. In de 33e minuut ging werd een Asperense aanval beloond en wisten ze de 1-1 op het scorebord te zetten.

Gelukkig gingen de kopjes niet omlaag en drie minuten later kon er weer gejuicht worden toen Myrthe aan een solo begon en alleen op het doel af kon gaan. De bal werd netjes langs de keepster tegen het net geschoven.

Met die dik verdiende voorsprong gingen we aan de thee, jammer dat er niet meer afstand werd genomen.

De tweede helft is er eentje om snel te vergeten. Van het goede spel uit de eerste helft was niks meer over. De spitsen werden niet meer bereikt, het middenveld werd overlopen en er was voor de verdediging geen houden meer aan. En dan duurt een helft van 40 minuten ineens best lang.

De meiden van de thuisclub hadden van de eerste helft geleerd. Er werd wat omgezet en dat pakte voor hen goed uit. Met meer de beuk er gooien, harder werken, en vechten om elke bal kreeg Asperen de wedstrijd in handen. Op het fysieke spel hadden onze meiden geen antwoord.

Het kon zo niet uitblijven dat in de 59e minuut de gelijkmaker werd gescoord uit een scrimmage voor onze goal. Een verdiende gelijkmaker.

Geen moment in de 2e helft werden onze meiden meer gevaarlijk, en liepen alle 11 speelsters op eigen helft om alleen maar tegen te houden. Tot 3 minuten voor het einde mochten we nog hopen op een puntje, maar op een prachtig afstandsschot van buiten de ‘16’ was gelegenheidskeepster Evy helaas kansloos.

Ook de laatste minuten leverde geen slotoffensief meer op en zo ging de wedstrijd uiteindelijk terecht verloren. Teveel meiden haalden helaas niet hun normale niveau.

Esmee en Tonnie Muijen