JEKA MO-15-2 – ST Almkerk/Altena MO-15 2-6

ST Almkerk/ Altena MO-15 lekker bezig in competitie.

Het is nog koud op de vroege ochtend (7:00 uur).

Terwijl de rode gloed van de ochtendzon boven de skyline van Almkerk uit komt komen de eerste speelsters en begeleiders aan op sportpark Almkerk voor de uitwedstrijd tegen JEKA MO15-2 uit Bavel.

Deze keer missen we Eva en Quinty en met 13 meiden gaan we richting Bavel.

Nadat de € 10,00 borg is betaald voor het “tassenhok” gaan de meiden en jongens de bespreking in.

Er wordt verteld dat we dezelfde inzet willen zien als vorige week in de 1e helft tegen Waspik.

De meiden begrijpen helemaal wat Twan, Ramon, Nick en Toon bedoelen.

En nu omkleden, en o ja over 10 minuten klaar om het veld op te gaan..

Zoals het hoort staan ze na 10 minuten klaar. Snel de tassen in het hok waar ook Sanne en Rosalie in zaten, maar die hebben we er toch maar uitgehaald, op slot en richting het veld.

We mogen op het hoofdveld (yess gewoon gras). Inmiddels probeert de zon de vorst van het veld te schijnen want dat lag er echt wel op.

De meiden beginnen aan de warming up en de begeleiding praat wat met de begeleiding van de tegenstander.

Daar komt arbiter van Diemen het veld op en komt onze kant op, pasjescontrole.

Nadat alles goed is gekeurd krijgt Ramon de vlag en gaan we richting de middenstip voor de toss en om stipt 8:30 wordt er afgetrapt.

We beginnen sterk, er wordt mooi over gespeeld en na 10 minuten opent Tamar op aangeven van Denise de score 0-1, mooi doelpunt.

St Almkerk/Altena blijft sterk en Floor heeft niks te doen, weer is het Tamar, deze keer op de lat, 3 minuten later schiet ze recht in de handen van de keeper en weer 3 minuten later op de paal, het overwicht betaald zich (nog) niet uit in doelpunten, maar we zien erg mooie aanvallen.

1x komt JEKA richting het doel van Floor die de bal gewoon kan oppakken door keurig werk van Sophie die bij afwezigheid van Quinty laatste vrouw was en dit heel erg goed deed en de rust bewaarde en de rest van de verdediging netjes coachte samen met Floor.

We gaan al richting het fluitsignaal voor de rust en een doelpuntje zou nog mooi zijn, met 0-2 de rust in is toch een lekkerder gevoel.

Op slag van rust maakt Tamar de 0-2 en daarna is het gelijk rust.

De ouders gaan aan de warme koffie en de meiden aan de limo.

De jongens hebben niet veel aan te merken en herinneren de meiden alleen aan de wedsstrijd van vorige week, toen stonden we ook met 2-0 voor maar kwam de tegenstander na rust sterk terug.

Dat mochten we niet laten gebeuren werd de meiden op het hart gedrukt.

De 2e helft begint, de meiden hebben geluisterd en gaan wederom sterk van start, na 6 minuten krijgt Lisa de bal van Lysanne , speelt 3 verdedigers uit en maakt vanaf de linkerkant een mooi doelpunt 0-3. 6 minuten later is het weer de beurt aan Tamar, op aangeven van Sanne 0-4.

2 minuten later wederom Tamar, hup 0-5.

Daarna zwakt het iets af, 12 minuten na de laatste goal komt JEKA voor het doel en daar is een tegengoal 1-5.

Dan gaat het wat op en neer Lisa komt vanaf links en geeft een perfecte voorzet en Suze pikt haar doelpuntje ook mee , daar is de 1-6.

4 minuten later is daar het slotoffensief van JEKA die er alles aan doen en toch ook nog een doelpunt maken wat gelijk de eindstand op 2-6 brengt.

De meiden gaan uit hun dak en ook vanuit de dug-out klinken lovende woorden van de begeleiders.

Top gedaan meiden, mooi gevoetbald en allemaal hard gewerkt.

Na de wedstrijd netjes de meiden en begeleiders van JEKA een hand gegeven en veel succes gewenst met het vervolg van de competitie.

Volgende week een nieuwe uitdaging, DIA thuis om 8:30 hopelijk kunnen we dit succes een vervolg geven.

Geschreven door een trotse leider.