ST Almkerk/Altena MO 17 – Vuren MO17 1-2 (1-1)

Op het prima bespeelbare B veld van Almkerk stond zaterdag 6 Oktober de derde competitiewedstrijd van het hoogste combinatie meidenteam op het programma. Met 3 punten uit 2 wedstrijden bivakkeren de meiden in de middenmoot van de ranglijst en vandaag zou er bij een overwinning voorzichtig aan weer omhoog gekeken kunnen worden. Tegenstander Vuren was er na een gelijk spel tegen Sleeuwijk en een nederlaag tegen Kozakken Boys alles aangelegen om de drie punten mee te nemen naar de andere kant van de rivier.

In de beginfase was er een ligt overwicht voor de Vurense meiden maar tot echte kansen kwamen ze niet echt waardoor gelegenheids doelvrouw Evy Mandemakers vrij gemakkelijk haar doel schoon kon houden. Na ruim een kwartier voetballen ontstond er voor het eerste dreiging aan de andere kant van het veld en na goed voorbereidend werk van Nienke en Myrthe was het Indy die de 1-0 tegen de touwen aan schoot. In een verder gelijk opgaande eerste helft had kort voor rust Mara de 2-0 op haar schoen na een geweldige steekbal van Nienke maar helaas schoot Mara de bal recht op de keepster van Vuren af die zo redding kon brengen en ook de rebound die voor de maatje 43 van Ilya haar voeten viel werd op miraculeuze wijze door de doelvrouw van Vuren uit het doel geranseld. Het leek erop dat de wedstrijd met een 1-0 stand het rustsignaal zou bereiken maar helaas viel na een hard afstandsschot toch nog de 1-1 wat voor onze meiden een enorme domper was, direct daarna blies scheidsrechter René Bronsgeest voor de rust en moesten de scherven bij elkaar geraapt worden.

In de tweede helft leken de meiden de domper van vlak voor rust van zich af te spelen want er werd met veel inzet een veldoverwicht opgebouwd en de 2-1 leek een kwestie van tijd.

Nu was het echter Vuren dat bij de eerste echte kans in de tweede helft genadeloos toesloeg en gerommel in de Almkerk/Altena defensie rigoureus afstrafte 1-2

Vanaf dat moment voetbalde de Almkerkse en Nieuwendijkse meiden meer een wedstrijd tegen zichzelf dan tegen de tegenstander van deze morgen en kwamen er nauwelijks nog kansen om de stand gelijk te trekken ook nadat in de laatste 10 minuten nog een extra aanvaller naar voren werd gedirigeerd door de coaches.

De conclusie die deze morgen kon worden getrokken is, dat er door de meiden hard is gewerkt en dat een puntje best verdient was geweest maar helaas mocht het niet zo zijn en feliciteren we Vuren met de behaalde overwinning.

Volgende week is er weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen als we de uitwedstrijd tegen de meiden van Arkel mogen gaan spelen…….