ST Almkerk/Altena MO15-1 – RKVV Dia MO15-2 1-3

Zaterdag ochtend op een stralende 6 oktober kreeg de trotse blauw witte koploper bezoek van de dames uit Teteringen.

Kunnen onze dames de zegereeks voortzetten om een mooie serie neer te zetten?

Na wat oppeppende woorden van Floor en Quinty: “kom op meiden, druk erop” werd er afgetrapt. Al snel werd de aanval gezocht met een mooie pass van Caro op Lisa, die op links werd weggestuurd.

Na wat mooie schijnbewegingen kwam ze tot 2 x toe helaas niet langs haar tegenstander, waardoor de weg naar het doel uitbleef.

Het veldspel golfde de 1e 10 min nog wat op en neer, maar Dia nam de wedstrijd steeds meer in handen. Ze waren fysiek wat sterker en konden elkaar wat gemakkelijker vinden, met een zeer gevaarlijke nr 10 in de spits.

Quinty, Sophie en Rosalie moesten achterin aan de bak en deden dit naar behoren, er werd flink gebikkeld en geen ruimte gegeven. Floor pakte nog een strak afstandsschot klem in haar handschoenen.

Toch moesten ze even later een goal incasseren, nr 10 maakte door een kapbeweging de bal mooi vrij en plaatste de bal beheerst links in de verre hoek 0-1.

De kopjes gingen niet omlaag er werd echt gestreden, Denise die veel loopwerk verrichtte kon af en toe de aanvalsters bereiken met een steekpass. Lisa, Suze en Sanne deden er vanalles aan maar hadden het lastig met hun stugge tegenstander.

Toch kwam de 1-1 op het scorebord door een mooie bal vanuit het middenveld kon Lisa op doel vuren.

De eerste poging kwam van de keepster terug waarna Lisa haar 2e poging verzilverde. Is dit het breekpunt, het zetje in de rug?

Helaas niet, vlak voor rust wilden Quinty en Floor het voetballend oplossen en uitspelen. De bal werd verspeeld en beheerst afgerond 1-2. Dit was zonde en onnodig, maar ja ook dat hoort bij voetbal.

2e helft was het al snel weer raak 1-3, nu zal het heel lastig gaan worden. Maar na deze achterstand deden de meiden er een schepje bovenop. Ze wonnen meer duels en nu kwamen de passes wel aan. Denise stuurde Lisa nog eens weg alleen op de keepster , jammer buitenspel!!!! De technische staf greep in en deden wat omzettingen. Aanvallend de hulp van Sterre en Mara voor nog meer snelheid en dreiging. Ook Quinty werd in de spits gezet voor een slotoffensief.

Lysanne, Sophie en Emma moesten alert zijn op de counters.

De blauw witten kregen meer de overhand en ook kansen, maar de pogingen van ondermeer Lisa, Sterre, Mara en Quinty kwamen niet tussen de palen.

Dus werd er thuis verloren van een sterke tegenstander die voor en na rust de voorsprong pakten na ongelukkige momenten van de St Almkerk/Altena dames.

Toch was het een leerzame pot met aanknopingspunten voor de komende wedstrijden.

Marco Goedhart