Kozakken Boys JO7- Almkerk JO7-1 8-4

6 dappere strijders bestormen vandaag het voetbalveld van ‘the boys” in Werkendam. Coaches Rob, Menno en Erwin hebben de mannen duidelijk op scherp staan.

Almkerk komt flitsend uit de startblokken en Sebastiaan zet Almkerk al snel op een 0-1 voorsprong. Helaas kunnen we hier niet lang van genieten, want Kozakken Boys schiet na de aftrap al snel de gelijkmaker binnen, 1-1.

Hmmmm.. dat is niet de bedoeling. Er wordt goed overgespeeld door onze jongens en de ruimte wordt opgezocht. Zo belandt de bal bij Senna en hij schiet heel mooi de 1-2 binnen.

Hierna lijkt het alsof “the boys” wakker zijn geschud. Milan, Jurre, Xavi, Sebastiaan, Luuk en Senna krijgen het even druk achterin. Een schot belandt op de lat doordat Milan de tegenstander net op tijd kan hinderen zodat deze de bal niet in het Almkerkse doel kan schoppen. Sebastiaan wordt weggestuurd door z’n maatjes en hij lost een schot op het doel van de tegenstander, net naast. Helaas weten de Werkendammers toch nog aardig wat kansen te benutten waardoor we met 7-2 de rust in gaan.

Na een lekkere beker ranja in de kleedkamer kunnen we vol goede moed het veld weer op. Er wordt goed gewerkt door onze mannen waardoor we steeds meer kansen creëren. Luuk krijgt de bal voor zijn voeten en weet deze met een subliem schot het doel in te schieten, 7-3. Een supersnelle race actie van Senna wordt net voor het doel geblokt door de tegenstander. Achterin zijn onze mannen gelukkig ook nog goed wakker. Er wordt flink verdedigd door Xavi, Jurre , Milan en Senna. Ballen worden van de doellijn weggeschopt en al. Onze tegenstander weet toch ons doel nog te vinden en maken 8-3. We laten onze hoofden niet hangen , intrappen, op het doel schieten, vallen en weer opstaan. Door dit harde werken en goede samenspel wordt Senna weggestuurd en Senna weet de bal het doel in te schoppen. 8-4. Dan klinkt het eindsignaal.

Jongens jullie hebben goed gevoetbald. Het gaat steeds beter. Erg knap! Ouders, opa’s en oma’s bedankt voor de support en tot volgende week.

Silvia