Haaften MO17-1 – ST Almkerk/Altena MO17-1 0-2

ST Almkerk-Altena MO17 bereikt via 0-2 overwinning in en tegen Haaften de volgende bekerronde

Op 20 oktober was het gezamenlijke meidenteam van Altena en Almkerk in de categorie O17 in en tegen Haaften in de derde ronde van de KNVB-beker te sterk voor de Haaftense meiden. Na 80 minuten voetballen was de eindstand 0-2. En met die stand hadden de Almkerkse en Nieuwendijkse meiden het zich moeilijker gemaakt dan noodzakelijk was. Ondanks een voortdurend veldoverwicht en legio mogelijkheden en kansen duurde het tot het einde van de wedstrijd voordat Sterre de boel in het slot schoot.

Vanuit chronologisch oogpunt zag de wedstrijd er als volgt uit:

Minuut 2, Indy lobt over de keepster en ziet haar inzet voor de lijn tot stilstand komen.

Minuut 5, Indy schiet van links naast na een goede pass van Sterre.

Minuut 6, Een ziedend schot van Indy scheert over de deklat.

Minuut 9, Sterre mikt van rechts naast het doel.

Minuut 20, Indy wurmt zich in haar uppie door de verdediging en stuit op de keepster.

Minuut 26, Mara scoort de 0-1 na een prima dieptepass van Sterre.

Minuut 30, Isabelle zet met een prima dieptepass Sterre vrij voor het doel, maar de bal gaat er niet in.

Minuut 41, Haaften komt scherp uit de kleedkamer en dwingt Ilya tot ingrijpen.

Minuut 42, Een goede combinatie van Marte en Sterre levert een slap rollertje van Mara op.

Minuut 44, Indy schiet naast

Minuut 50, Een schot van Nienke vliegt over het doel na een prima kaats van Marte.

Minuut 52, Mara stuit op de keepster.

Minuut 64, Een prima voorzet van Mara wordt gemist door Marte en Sterre.

Minuut 73, Isabelle pikt de bal op in de verdediging en speelt strak in op Indy. Haar voorzet wordt door Sterre koelbloedig afgerond. 0-2.

Minuut 77, Sterre schiet voorlangs na een goede dribbel vanaf de linkerkant.

Minuut 80, De scheidsrechter fluit af en Almkerk-Altena MO17 bereikt de volgende ronde van de KNVB-beker.

Dat er kansen werden gemist is duidelijk. Daar stond tegenover dat de verdediging van het gezamenlijke team stond als een huis. Onder leiding van Fabiënne en Esmee werd het complete verdedigingsblok op sleeptouw genomen en gaven Annika, Amber en Evy weinig weg. En die ene keer dat er niet alert werd gereageerd, stond keepster Ilya op haar plaats.

Het gaf het meegereisde supporterslegioen de gelegenheid om breed uit te wijden over de meest onbenullige zaken die je je maar kunt voorstellen. De eerste tien minuten ging het vooral over hoe het nou moest nu weerman én verkeersdeskundige Bob Jansen er niet bij was. Zouden de vallende herfstbladeren reden geven tot code oranje? En zou het matrixbord boven het bed van Jansen hebben voorzien in een sluiproute, nu de weg bij Herwijnen was versperd? De komst van Peter van Dalen maakte aan die discussie een einde. Hij kwam speciaal vanuit Heerlen aangereden, nadat hij, volgens een gerucht uit betrouwbare bron, met een mistmachine een onwerkbare situatie langs de A79 had gecreëerd. Daardoor kon hij toch naar Haaften. Daarna wist moeder Daniëlle te melden dat een bal op je gezicht ook voor tintelingen op andere lichaamsdelen kan zorgen. Het inspireerde haar ega tot een romantisch vergezicht. Hij zag zich al in de lovecorner van MacDonalds zitten met een emmer gekruide kippendijen. Wie hem daarbij zou vergezellen werd niet helemaal duidelijk. Tegen het einde van de wedstrijd biechtte vader Van Noorloos op dat hij na het eten van mosselen met schelp last had van gasvorming en dat de wc’s lekker roken.

Als je dit alles in beschouwing neemt, is het misschien niet vreemd dat het op het veld niet altijd even sprankelend aan toeging. De rugbytactiek van Haaften met veel kick- en rushvoetbal werkte onvoldoende om de MO17 in gevaar te brengen. En dan mag het missen van zoveel kansen en mogelijkheden als een luxeprobleem gezien worden, die de trainers stof voor de trainingen geeft. Positieve uitsmijter: de meiden combineerden er bij vlagen aardig op los.

Door: Bobbert the Laundryman