Roda Boys JO7-1 – vv Almkerk JO7-1 6-3

Verslag voetbalwedstrijd 27 oktober Roda Boys Jo7-1 tegen vv Almkerk JO7-1

Na een heerlijke week herfstvakantie mogen onze kanjers, de mini’s van Jo7-1, er weer tegenaan. Zaterdag 27 oktober was de uitwedstrijd tegen de Roda Boys Jo7-1 in Aalst. Na een paar verlaten regendruppels kwam er een heerlijk herfstzonnetje, het was goed toeven langs de lijn. Roda Boys heeft maar 5 mini’s, daarom spelen we vandaag 4 tegen 4, met 2 wissels aan onze kant. We kwamen na 5 minuten met 1 -0 achter en al snel daarna volgde de 2-0,onze jongens hadden goed verdedigd, maar deze lange bal van Roda Boys was niet te houden. We gaan het anders proberen, Senna gaat op het doel staan, alleen kon de bal van de tegenpartij er nog net langs, jammer hoor, maar het was wel 3-0. We besluiten om onze verdediging goed in te gaan zetten. Als leeuwen zorgen we ervoor dat de bal niet in het verkeerde doel terecht komt. Mylan zorgt er zelfs voor dat de bal uit het doel blijft. Dan komt Senna in actie, hij heeft een mooie doorbraak en scoort 3-1. Luuk zorgt er met zijn mooie redding ervoor dat de bal niet in ons doel komt. Na een bijna doelpunt van Sebastiaan, zorgt hij nog net voor rust voor ons 2e doelpunt 3-2. Na rust is het al supersnel 4-2. Onze uittrap komt tegen het been van de tegenspeler en hierdoor wordt er gescoord. Roda Boys krijgt meer zelfvertrouwen en scoren al snel het 5e tegendoelpunt. “Kom op Almkerk”, roepen de enthousiaste moeders en opa langs de lijn. Dit helpt want Senna scoort snel daarna het 3e doelpunt voor Almkerk. Xavy houdt de bal goed in de gaten en doet goed mee. Jurre krijgt op het laatst ook een hele mooie kans. Net voor het eindsignaal scoort Rode Boys hun 6e doelpunt. De einduitslag is 6-3. Toch zijn wij allemaal niet minder trots op al onze spelers. Ze hebben goed hun best gedaan, mooie kansen gecreëerd en goed verdedigd. Ze zijn de laatste weken weer echt gegroeid.

Met een groepje enthousiaste moeders en opa genieten wij van de wedstijd van onze boys.