Roda Boys MO17 – ST Almkerk/Altena MO17 6 – 0

Op zaterdag 27 oktober stond onze 5e competitiewedstrijd op het programma. Hiervoor moesten we richting Aalst. De meiden van Roda Boys blijken hun mannetje te staan want tot nu toe zijn ze koploper in de competitie. Met deze wetenschap in ons achterhoofd vertrokken we naar Aalst.

Op een mooi verzorgd en zonnig sportcomplex werden we ontvangen. De supporters van de tegenpartij waarschuwden ons nog om niet te dicht bij hen te komen staan aangezien de gemoederen wel eens hoog op zouden kunnen lopen. Dit werd wel met een knipoog gezegd.

De wedstrijd begon gelijk met een mooie aanval van Mara. Vrij snel daarna was er een corner die een mooie kans opleverde. Isabelle zorgde voor een mooie voorzet. Het eerste kwartier hadden de meiden van Almkerk/Altena duidelijk de overhand en was de bal vooral op de helft van de tegenstanders te vinden.

Maar toen ging het mis. Een spits van Roda Boys kreeg de bal toegespeeld terwijl ze buitenspel stond zowel in de beleving van die speelster zelf en van keepster Ilya en van onze verdedigers. Iedereen hield al in in afwachting van het fluitsignaal. Toen dat signaal echter niet kwam had de speelster van Roda Boys de tegenwoordigheid van geest om toch nog snel uit te halen. Hier had Ilya niet meer op gerekend en ze was dan ook bijna letterlijk op het verkeerde been gezet waardoor ze de bal niet uit het doel wist te houden.

En vanaf dat moment leek alles mis te gaan. Al snel werd het tweede tegen doelpunt gescoord. Een hoge bal die precies tegen de zon in, net buiten het bereik van Ilya het doel in vloog. De meiden van Almkerk/Altena waren behoorlijk van slag en hadden daarnaast ook te kampen met blessures bij o.a. Fabiënne, Evy en Marte. Er werd veel gewisseld en de meiden kwamen niet lekker in het spel. De tegenpartij wist hier goed van te profiteren en er werden in rap tempo nog drie doelpunten gemaakt.

Met een stand van 5-0 gingen we de rust in. Niet echt een tussenstand om blij van te worden.

Na de rust bleek dat de meiden zich weer goed hadden herpakt en werd er weer gevoetbald zoals we het van de meiden zijn gewend. Beide teams waren weer aan elkaar gewaagd. Door een snelle actie van de tegenpartij wisten ze ook in de tweede helft nog een doelpunt te scoren. Helaas hadden wij niet het geluk wat je af en toe nodig hebt voor het maken van een doelpunt. Hoewel er in de tweede helft diverse kansen waren gingen we uiteindelijk met een stand van 6-0 weer richting Almkerk.

Inge van Dijk