Almkerk JO8-1 – RFC JO8-3 3-5

Na uitgebreid uitgeslapen te hebben mochten de jongens en dame van de JO8 om 10.45 het veld op. In de eerste helft was al duidelijk te zien dat dit tijdstip de jongens beter past, dan die hele vroege ochtenden. Helaas gold dit niet voor de keeper, die met het verkeerde been uit bed was gestapt, gelukkig heeft Luuk toen al snel de keepersrol op zich genomen. Naast dat het oranje keeperspak hem goed staat, stond hij ook zijn mannetje in het doel.

De 2 idolen van het team, Bart Dirven en Derk Hakkers, van het 1e elftal van Almkerk, kwamen de JO8 supporteren, nadat ze afgelopen dinsdag in de stromende regen de training verzorgd hadden.

Al snel was Almkerk opgewarmd en werd het eerste doelpunt gescoord. Rugnummer 13 bracht Luca dit keer geluk, met de eerste goal. Jammer dat de tegenstander het doel ook wist te vinden en nog 3 doelpunten scoorde. Voor de rust scoorde Almkerk nog een prachtige goal.

Na de rust kwamen de blauw-wit voetballertjes het veld weer op gesneld, klaar voor de revanche. Pittig als altijd staat Celine, als enige meid, echt wel haar mannetje en houdt de meeste ballen van de tegenstander tegen. Ook Stan had duidelijk een goede nachtrust gehad en met gevaar voor eigen leven wist hij veel ballen terug te veroveren. Zodra Joppe de bal in zijn buurt ziet komen snelt hij erop af en rent van de ene kant van het veld naar de andere kant, het lukte vandaag niet om hem het doel in te krijgen, hij was met zijn hoofd nog bij zijn verjaardagsfeest.

Er kwam een grote kans voor Almkerk toen Luuk de bal vanuit zijn doel bijna het andere doel in schopte. Het lukte niet om deze kans ook af te maken. Meerdere keren kreeg Almkerk de bal naar voren en was Siem er vlot bij om het af te maken, maar de bal leek het doel niet in te willen. Op een gegeven moment zag Almkerk een kans, de bal ging van voet tot voet en daar stond Ramon om het 3e doelpunt van Almkerk te scoren.

Doordat de keeper van de tegenstander regelmatig zo ver het doel uitliep om uit te schoppen, leek het alsof hij zelf de bal bijna in het andere doel ging brengen. RFC kreeg de bal net wat vaker in het doel dan de Almkerkers. Uiteindelijk werd het dan ook 5-3 voor RFC.

Tamara Tankens