Almkerk JO7-1 – Dussense Boys JO7-1 1-7

Zaterdag 3 november 2018,

Het was behoorlijk fris, maar wel met een lekker zonnetje op veld van Almkerk. Daar stonden onze helden van Jo7-1 om kwart voor tien helemaal klaar om aan de wedstrijd tegen Dussense Boys te beginnen. We speelden vijf tegen vijf , dus van Milan, Jurre, Xavi, Sebastiaan, Senna en Luuk stond er steeds een reserve. De eerste vijf minuten gaat het mooi gelijk op en lijkt de wedstrijd misschien deze keer gewonnen te kunnen worden! Maar dat had de schrijver van dit verslag beter niet kunnen bedenken want daar rolde van ver een bal langzaam het Almkerkse doel in: 0-1.
Dat lieten onze spelers niet op zich zitten en met extra energie werd er gewerkt aan een tegendoelpunt en ja, dat lukte, een afstandsschot van Luuk verdween, ook rollend, in het andere doel: 1-1. Kijk dat zag er nu toch wel weer goed uit!
Een aantal keer moesten onze spelers zich vlak voor ons doel voor de bal werpen en werden doelpunten voorkomen, maar een keer net voor de rust lukte dit niet en werd het 1-2.

Na de rust werd met hernieuwde energie geprobeerd de wedstrijd een andere wending te geven, maar daar waren de tegenstanders het duidelijk niet mee eens. Er werd hard “gewerkt” , maar er kon toch niet voorkomen worden dat het vijf minuten na de rust 1-3 werd en een paar minuten later zelfs 1-4. Senna besluit te proberen als keeper het doel schoon te houden, maar dat levert hem een bal op een zeer pijnlijke plek op! Ook Luuk probeert met een sliding vlak voor het eigen doel de bal er uit te houden, dat lukte echter net niet en hij schuift de bal het eigen doel in: 1-5.
Onze spelers geven het toch niet op en doen hun best, aangemoedigd door een behoorlijk aantal mensen langs de lijn. Jammer genoeg kan er niet voorkomen worden dat Dussense Boys nog twee keer scoren en wordt de eindstand 1-7.
Maar wat hebben onze jongens toch al veel geleerd zeg. Er wordt gedribbeld langs de lijn en er wordt goed geprobeerd te verdedigen en het is een genot om het enthousiasme te zien waarmee ze elke keer weer bezig zijn. Volhouden zo!

Gerard Nieuwenhuizen
(opa Luuk)