Almkerk JO8-1 – NOAD JO8-1 0-11

Vandaag mochten de jongens om 9.00 uur thuis aantreden voor een wedstrijd tegen NOAD J08. Leuk was dat Nick van Es bij dit team voetbalt, voormalig klasgenoot en nog steeds vriend van een aantal van de jongens. Dus er stond wel wat op het spel.

Onze jongens en dame begonnen vol energie aan de pot, maar helaas was het geluk niet aan onze zijde en na een paar keer knipperen stonden we met 0-3 achter. Onze keeper Luuk zorgde door een fantastische redding dat het ook niet vrij snel 0-4 werd. Naarmate de 1e helft vorderde, raakten onze jongens steeds meer op dreef. Goede aanvallende acties via de zijkant van Joppe, leverden goede schoten op het doel op. Maar de keeper van de tegenstander wilde ze maar niet doorlaten. Door kort op de tegenstander te zitten door Celine, Ramon en Luca kwam er even later nog een kans voor Siem. Oei weer net naast. Helaas wist de tegenstander voor rust nog een keer te scoren en een net geen eigen doelpunt van Almkerk, zorgde ervoor dat we met een stand van 0-4 de rust in gingen. In de 2e helft konden we het tij niet keren, ondanks goede individuele acties van onze spelers.

De sterspeler van NOAD zorgde ervoor dat er nog 7 doelpunten bij Almkerk in het doel terecht kwamen. Voor Stan begon de wedstrijd vandaag te vroeg. Die was met zijn gedachten nog in zijn heerlijke warme bed en dacht duidelijk wat doe ik hier op dit tijdstip.

De rake penalty’s werden gevierd als een overwinning, waarmee de wedstrijd weer met een grote glimlach werd afgesloten. Op naar de volgende pot.