ST Almkerk/Altena MO17 – Sleeuwijk MO17 5-1

Coaches van ST Almkerk-Altena MO17 buigen opstellingscryptogram om in 5-1 winst

Het gezamenlijke meidenteam van Almkerk en Altena, dat uitkomt in de MO17-competitie, wist na de rust het verschil te maken tegen Sleeuwijk. Na een 1-1 ruststand werden de punten op de i gezet en werd de wedstrijd met ruime winst afgesloten.

Voor het eerst dit seizoen konden Erik de Bok en Peter van Dalen beschikken over een complete selectie. En een complete selectie is een luxeprobleem, want dat betekent in dit geval dat je beschikt over vier wisselspeelsters. Vanwege de afspraak dat je zo rechtvaardig mogelijk iedereen wilt laten spelen, leverde dit voor De Bok en Van Dalen een 4-sterren cryptogram op. Wisselen, tussentijdse omzettingen en na een uur tot de conclusie komen dat alles op zijn plek valt.

Na het startsignaal van de uitmuntend leidende Dennis van der Pijl, ontwikkelde de Almkerkse en Nieuwendijkse meiden een veldoverwicht dat wel kansen, maar geen goals opleverde. Een misverstand op het middenveld leverde net voor rust het eerste doelpunt op. Voor Sleeuwijk in dit geval. Wie had gedacht dat de rust met een 0-1 achterstand zou worden ingegaan zat er naast. Direct na de aftrap ging Almkerk-Altena in de aanval en dat resulteerde in een hoekschop. Uit de kluts trok Marte, via de paal en het been van de keeper de stand weer recht.

Na de rust werden de bordjes verhangen. Het gezamenlijke meidenteam speelde dominant en combineerde bij vlagen prima. Toch bleef alertheid geboden, want Sleeuwijk kwam er bij vlagen dreigend uit. In de 47e minuut kwam Almkerk-Altena op voorsprong door een prima actie van Sterre. Zes minuten later was er weer reden tot juichen, toen Marte een goede hoekschop van Nienke tegen de touwen joeg. Dit was voor Sterre het signaal om niet achter te blijven en ook zijn scoorde op beheerste wijze haar tweede goal. Maar bij 4-1 bleef het niet. Het sluitstuk kwam van de voet van Isabelle, die van ruim twintig meter de bal op onnavolgbare wijze in de kruising joeg en daarmee de eindstand naar 5-1 tilde.

Na een mindere periode lijkt het team de weg omhoog weer gevonden te hebben, gezien de voorlopig derde plaats op de ranglijst van de 2e klasse.

Bert Strik