Kozakkenboys MO15-1 – ST Almkerk/Altena MO15-1 0-4

Kozakkengirls van het veld geveegd

17-11-2018 De MO15 Almkerk/ Altena meiden mochten deze keer aantreden tegen de Kozakkengirls. Er was vooraf wel wat angst omdat de Kozakkengirls onze meiden de vorige keer een flink pak slaag hadden gegeven. De trainers wisten hier erg goed mee om te gaan en praatten de meiden veel moed in. Vol vertrouwen werd de wedstrijd aangevangen, en al in de 2e minuut kwam via via de bal voorin terecht, en scoorde Tamar de 0-1! Ruim 5 minuten later tikte Tamar zelfs de 0-2 in. De Werkendamse meiden werden weg gespeeld in de beginfase! De Kozakkengirls probeerden natuurlijk wel iets terug te doen, maar kwamen niet tot echte kansen. De verdediging stond als een huis. De ene keer was het Quinty, de andere keer Sophie die de bal afpakte en weer naar voren bracht. Toch braken de meuzikken één keer door en kregen de kans op het doel te schieten. De bal schampte de bovenkant van de lat. In de 22e minuut mocht Tamar een corner nemen. De keepster probeerde de bal uit de lucht op te vangen maar liet hem vallen en de bal rolde in het doel. 0-3! Het spel bleef licht op en neer gaan, met de kansen voor onze meiden. Suze loste nog een schot op het doel dat de paal raakte, en Denise maakte in de laatste seconden voor rust met een mooi afstandsschot de 0-4.

In de rust hadden de Kozakkengirls een stevige donderpreek gehad, want de druk op het doel van Lieke werd flink verhoogd. De verdediging en middenveld deden het werk prima, en Lieke wist met enkele mooie reddingen het doel schoon te houden. Onze dames hadden ook nog de nodige kansen, maar wisten geen doelpunt meer te maken.

Al met al was het een prima wedstrijd, met goed samenspel!!

Groetjes,
Rosalie en Suze