Peursum MO17 – ST Almkerk/Altena MO17 0-1 (0-1)

Nipte maar verdiende overwinning voor de MO17……

Op de stralende zaterdag van 17 November, de dag dat volwassen mensen over elkaar heen vallen omdat zwarte Piet wel of niet zwart mag wezen, reizen de meiden van het onder 17 meidenteam af naar Giessenburg om aldaar op het “Sportplein” de achtste van de elf competitiewedstrijden af te werken tegen de leeftijdsgenoten van VV Peursum.

In een spannende competitie die waarschijnlijk gewonnen gaat worden door RodaBoys die een mooie voorsprong hebben opgebouwd op de grote groep met achtervolgers waarin het jonge team van de Almkerkse en Nieuwendijkse meiden zich prima staande weet te houden. Bij winst houden de in het blauw wit gehulde dames zelfs zicht op de tweede plaats en op voorhand lijkt het mogelijk tegen de in het rood spelende Peursumse meiden, die met 6 punten in de staartgroep te vinden zijn.

Om iets over half elf word er door scheidsrechter van Waardenburg op de fluit geblazen en is de aftrap van de wedstrijd die vooraf was gegaan door één minuut stilte die in acht was genomen omdat oud voorzitter en clubicoon van Peursum Wim den Toom vrijdag nacht was overleden.

Binnen twee minuten leek Almkerk /Altena al op voorsprong te komen toen onze Speedy Gonzales van de ploeg Mara, na een voorzet vanaf de linkerkant alleen opdook voor het vijandelijke doel maar helaas werd de te gemakkelijk ingeschoten bal met de voeten gered door de Peursumse doelvrouw en bleef de stand 0-0

In de fase daarna verslapte onze meiden enigszins en moest ook doelvrouw Ilya een aantal keren handelend optreden, de kansen werden ongeveer gelijk verdeeld maar de scherpte ontbrak meestal in de afwerking, gelukkig had ook Peursum met dit euvel te maken.

In de 23ste minuut was het echter wel raak toen het opnieuw Mara was die in een vergelijkbare situatie als van de openingsfase nu wel de trekker overhaalde en koelbloedig de 0-1 tegen de touwen aan schoot.

Vanaf dat moment brak er tot aan de rust een periode aan die waarin de meiden de wedstrijd hadden moeten beslissen want de kansen werden aaneen geregen maar het lukte de aanvallers niet om de score te verdubbelen, en zo gingen de meiden naar de limonade met een 0-1 voorsprong.

De tweede helft deed Peursum er duidelijk een schepje bovenop en hadden onze meiden het moeilijk maar met een onverzettelijke Amber die goed werd gesteund door Isabella, Esmee, Evy, Maike en Fabiënne wist Peursum niet heel veel grote kansen te creëren en kon Ilya zonder veel problemen haar doel schoon houden.

Na een omzetting in de opstelling wisten ook wij weer wat beter in ons spel te komen en wat schiet kansen te creëren waarbij Indy eerst vanaf rechts een vrije trap op de lat schoot en niet veel klater vanaf de linkerkant hard uithaalde en toen de binnenkant van de paal raakte.

Uit een hoekschop was ook Nienke nog dicht bij een doelpunt maar haar harde kopbal verdween net naast het doel en zo bleef het tot het einde bloedspannend maar gescoord werd er niet meer en zo konden de dik verdiende punten mee terug in de tas richting Brabant.

Komende week word ons meidenteam geadopteerd door Almkerk 1 spelers Erwin Verbruggen en Mabahou Jarbou.

Een prachtig initiatief wat bij Almkerk een traditie aan het worden is en waarbij de Almkerkse maar ook de Nieuwendijkse meiden de fijne kneepjes van de voetbalsport zullen worden bij gebracht, de 2 spelers zullen twee trainingen gaan verzorgen en as zaterdag als de thuiswedstrijd tegen GJS MO17 op het programma staat samen met de huidige staf de coaching voor hun rekening gaan nemen, komt dat zien zou ik zeggen om 10:00 uur op het sportpark van VV Almkerk.

Peter van Dalen