Almkerk 2 pakt periodetitel……..

Na een turbulente periode in de snikhete zomer van 2018 waarin de TC van Almkerk in allerijl opzoek moest naar een nieuwe trainer voor Almkerk 2 mogen we met trots melden dat op 17 november 2018 tegen ieders verwachting in de periodetitel van de eerste periode is binnen gehaald in de 1ste klasse B door de manschappen van de nieuw aangestelde trainer Paul van der Donk.

Na een voorbereiding waarin zowel positieve als negatieve resultaten werden geboekt in de oefenwedstrijden werden eerst nog drie bekerwedstrijden afgewerkt en daarin werden de eerste contouren zichtbaar van wat Paul van zijn jongens wilden zien. De bekerpoule met daarin Schelluinen 2, Sparta30 2 en Woudrichem 2 werd overtuigend gewonnen en het team leek klaar voor de eerste competitie wedstrijd op 22 september tegen VVAC 2 maar die wedstrijd eindigde in een koude douche en er werd, weliswaar tegen de verhouding in met 1-3 verloren.

Omdat het spel de eerste wedstrijd niet heel slecht was werd er niet gewanhoopt en mochten we net als vorig jaar de tweede competitie wedstrijd afreizen naar Tricht om daar de bittere nasmaak van de competitie ouverture te proberen weg te spoelen en dat lukte met glans.

Met liefst 0-7 konden de eerste 3 punten worden bijgeschreven in een prima wedstrijd waarbij zelfs dubbele cijfers tot de mogelijkheden hadden behoord en met vertrouwen mochten we ons gaan opmaken voor de confrontatie met Roda Boys 2 die in wedstrijd 3 op bezoek zouden komen in Almkerk.

De toch wel een tikkeltje gespannen trainer van der Donk die vorig seizoen Roda Boys 2 onder zijn hoede had werd door zijn jongens getrakteerd op een heuse gala voorstelling want voor de tweede week achter elkaar werd er liefst 7x gescoord en droop zijn oude team af richting Aalst met een 7-1 nederlaag.

Wat we op dat moment nog niet hadden durven bevatten was dat deze 2 monsterzeges de basis zouden zijn voor het latere succes dat op 17 November zouden gaan halen.

De 4de en de 5de wedstrijd waren wedstrijden tegen twee gepromoveerde teams die vorig jaar nog in de tweede klas uitkwamen te weten Streefkerk 2 en Groot-Ammers 2.

Op 13 Oktober wisten we op een warm mooi sportpark Streveland in Streefkerk in een niet al te beste wedstrijd een 1-4 zege te boeken en een week later werd ook Groot-Ammers 2 aan de zegekar gebonden middels een 4-0 overwinning in Almkerk.

Voorzichtig sluipt Almkerk 2 richting de bovenste regionen op de ranglijst maar omdat Achilles Veen 2 zijn wedstrijden meestal vrij gemakkelijk leek te blijven winnen was er na 5 wedstrijden nog (bijna) niemand die er ook maar rekening mee te houden dat Almkerk 2 kans leek te hebben op de periode titel en in wedstrijd 6 waarin tegen het sterke Drechtstreek 2 uit ternauwernood met 2-2 gelijk werd gespeeld leken de kansen verkeken maar waar we dachten dat we twee punten leken verspeeld te hebben kregen we plotseling een beetje hoop omdat GJS 2 Achilles Veen op zijn eerste nederlaag had getrakteerd en ook andere teams die bovenin mee draaiden zoals Nivo Sparta 2 en Desk 2 wat punten hadden gemorst kon na een verrassend gelijk spel van Achilles Veen 2 tegen Alblasserdam 2 in wedstrijd 7 plotseling de koppositie van Veen worden overgenomen als er werd gewonnen van De Alblas 2, en dat gebeurde.

De 3-1 overwinning bleek voldoende voor een gedeelde eerste plaats maar met nog één competitie wedstrijd te gaan was ons doelsaldo 5 doelpunten beter dan dat van onze concurrent en kon het in de achtste wedstrijd worden afgemaakt in Waardenburg tegen WNC 2 dat nog puntloos onderaan staat en in tegenstelling tot vorig seizoen toen het lange tijd mee streed voor het kampioenschap. Bij puntverlies van ons zelf en Achilles Veen zouden ook GJS en Desk nog kans maken op de eerste periode maar zover kwam het niet.

Nadat tussendoor nog een bekerwedstrijd moest worden afgewerkt tegen de koploper uit de Hoofdklas, Kozakken Boys 2 waarin Almkerk 2 zich van zijn allerbeste kant had laten zien en pas na strafschoppen moest capituleren omdat er na 90 minuten 3-3 op het scorebord stond, was 17 November de dag die bij trainer van der Donk en zijn compagnons Arie Schreuders en Peter van Dalen met rood omcirkeld in de agenda stond als de dag dat het moest gaan gebeuren.

In een wedstrijd waarin WNC 2 er alles aan deed, om voor hun het eerste punt in de wacht te slepen speelde Almkerk 2 niet zijn beste wedstrijd van het huidige seizoen maar de 0-1 zege bleek voldoende te zijn om de eerste prijs van het seizoen te pakken en daarmee is Almkerk 2 verzekerd van een plaatsje in de nacompetitie waarin met een aantal andere teams aan het einde van het huidige seizoen gestreden mag worden voor een plaatsje in de Hoofdklasse van het volgende seizoen.

Een grote pluim en een hartelijke felicitatie voor de vaste spelersgroep en begeleiding van Almkerk 2 die zo nu en dan moet worden aangevuld met spelers van andere teams en daarbij is natuurlijk ook voor die spelers een bedankje en tegelijkertijd een felicitatie op zijn plaats…

Ook de mannen die voor ons als assistent scheidsrechter hun steentje hebben bij gedragen verdienen een bedankje namens de spelersgroep en de staf, hopelijk kunnen we in de toekomst op jullie blijven rekenen