ST Almkerk/Altena MO15-1 – Madese Boys MO15-1 2-5

Op een nieuwe en ijs koude zaterdag ochtend stonden de meiden weer te popelen om te voetballen en misschien wel met een verassing te komen door de punten in eigen huis te houden. Iedereen was weer fit uitgezonderd een paar brakke koppies van speelsters/trainers. De meiden wisten dat ze met de Madese Girls één van de zwaarste tegenstanders tegen kregen. Maar door de ijzersterke pot van vorige week uit bij de Kozakken Girls gingen de meiden vol zelfvertrouwen de wedstrijd in. Het fluitsignaal klonk uit het fluitje van arbiter Hans Kant en de meiden werden gelijk overdonderd door de heel goed voetballend Madese Girls. We hielden het lang dicht, maar na een misverstandje in de opbouw kregen we de 0-1 tegen. De Madese Girls bleven druk houden en daardoor viel de 0-2. Na 20 minuten was het tijd om wat wisselingen aan te brengen in het elftal. De meiden werden iets sterker en kwamen er ook uit met een diepe bal op Tamar. Net voor rust kreeg ze een enorme kans die helaas tegen werd gehouden door de keepster. Met 0-2 achter gingen we de rust in waarbij we de 2e helft begonnen met wat omzettingen.

Na de eerste helft, komen de meiden goed op gang. Door mooi samenspel van Tamar en Floor, krijgt Denise de bal, mooi schot maar helaas mis! Na deze actie rent Tamar alleen naar voren met de bal maakt een mooie actie, en scoort. De tegenstanders zetten druk naar voren en proberen het doel te vinden maar Lieke houdt hem mooi uit de goal, vervolgens zet Almkerk/Altena nog een keer druk en scoort Tamar voor de tweede keer na een mooie pass van Lisa. De tegenstanders zetten weer druk en scoren.

Uiteindelijk is de uitslag 2-5 voor “De Madese Girls”.

Goed gespeeld meiden, volgende keer gaan we weer voor de winst!

Geschreven door: Toon en Sanne (en een klein stukje Ramon)