Almkerk JO7-1 – Woudrichem JO7-1 11-4

Wedstrijdverslag 24 november 2018

Deze zaterdag was het vroeg aantreden voor de mannen. Al om 8.30 uur moesten we aftrappen tegen Woudrichem, waar we vorig jaar kansloos van verloren. We hadden dus iets recht te zetten…. Met debutant Twan in het team, als vervanger voor de verhinderde Jurre, stonden we dan aan de aftrap. Sebastiaan, Luuk, Milan, Xavi en Twan trapten af met Senna als eerste wissel. Meteen zat Almkerk er kort op en we lieten Woudrichem niet in hun spel komen. Deze speelstijl had direct resultaat en de Woudrichemse verdedigers kregen geen vat op de snelle en behendige Sebastiaan die al dribbelend door de verdediging heen kwam en binnen een paar minuten de 1-0, 2-0 en 3-0 aantekende!! Het leek wel of Sinterklaas doelpunten had gebracht, zo makkelijk ging het. Woudrichem stond bijna te tollen op het veld en na iedere aftrap hadden ze weer een zwerm van Blauwwitten om zich heen. Inmiddels had Almkerk gewisseld en kon Senna aanleggen voor een afstandsschot wat ook in het Woudrichemse doel verdween, 4-0.

Na een moment van onoplettendheid kon Woudrichem iets terug doen en maakten zij de 4-1. Een paar coachende woorden van onze bevlogen trainer Menno zette het kompas weer goed en de volgende goals volgden weer in rap tempo; Een dribbel van Senna betekende de 5-1, een vlammend afstandsschot van Milan zette 6-1 op het scorebord en daarna kwam onze kuitenbijter Luuk in actie, ondanks dat hij niet 100% wedstrijdfit was, leverde goed doorjagen van hem balbezit op en tot twee keer toe met een bekeken schuiver in het hoekje, maakte hij de 7-1 en direct daarna ook de 8-1. Woudrichem was murw en toe aan de rust.

Na de rust wilden we graag op dezelfde voet doorgaan, maar helaas moest Luuk toch afhaken, hij had teveel last en ging alvast onder de warme douche. Onze mannen gingen goed door en doorjagen van Senna maakte dat hij van dichtbij de 9-1 kon maken. Af en toe was daar dan toch Woudrichem, maar met onze debutant Twan en Xavi als centraal duo achterin, was er voor Woudrichem nauwelijks een doorkomen aan. Echter de meeste energie was in de eerste helft wel geleverd en dat maakte dat Woudrichem kon terugkomen tot 9-2. Sebastiaan was het hier niet zo mee eens en zat er kort op toen Woudrichem wilde opbouwen, veroverde de bal en legde hem netjes in het netje 10-2.

Heel even lieten we de teugels weer vieren en moesten nog een tegendoelpunt toestaan, 10-3. Met de laatste aanvallende actie van Almkerkse kant maakte Senna met een schot in de korte hoek de 11-3, zodat het slotakkoord aan Woudrichem werd gelaten, 11-4.

Een zeer overtuigende overwinning, waarbij de mannen van de JO7 hebben laten ziet dat ze iedere week weer iets beter worden, hetgeen wat ze geleerd hebben tijdens het trainen ook echt in het veld proberen uit te voeren en als allerbelangrijkste, plezier hebben in het veld. Super gedaan jongens, op naar de volgende wedstrijd!!