RFC MO15-1 – ST Almkerk/Altena MO15-1 0-1

De meiden stonden vanochtend om 10.15 uur klaar op het veld van RFC in Raamsdonksveer en wilden heel graag 3 punten binnen halen. Met 3 half geblesseerde wilde de leiding geen risico nemen en hadden geregeld dat Mara Broeils van de JO12-1G na haar eigen wedstrijd bij ons aansloot.

Het gaat redelijk gelijk op maar toch is ST Almkerk/Altena meer aan de bal en na 18 minuten wordt dit beloond, Quinty maakt de 0-1 nadat Lisa de bal had afgegeven, goed samengewerkt! RFC gaat ook in de aanval en komen stiekem dicht bij het doel van Lieke, er wordt hard richting het doel geschoten maar gelukkig gaat deze naast. Het wordt even wat rommelig en we krijgen de bal maar moeilijk weg uit de achterhoede. Na 20 minuten krijgen we een mooie kans, weer is het Lisa die de bal overspeelt naar Quinty, helaas deze mist ze. Suze gaat ook nog een keer op de keeper af maar door een been van een verdedigster belandt de bal niet in het net. RFC geeft niet op, ze zijn snel op onze helft en na wat overspelen belandt de bal in het zijnet van ST Almkerk/Altena. Er wordt goed overgespeeld door Denise, Eva, Lisa en Evi op het middenveld en we krijgen meer kansen, maar scoren lukt telkens net niet. RFC blijft soms ook gevaarlijk en de bal wordt 2x uit het doel gehouden, Lieke voorkomt door mooie reddingen dat we met een achterstand de rust ingaan. De 2e helft begint Almkerk sterk, weer krijgen we een mooie kans, Sanne en Caro zijn inmiddels in het veld gekomen en zijn lekker bezig. Denise heeft een prachtig schot, hij raakt de binnenkant van de paal, rolt voor de achterlijn langs en dan kan de keepster van RFC er nog net bij. Direct daarna krijgt Quinty een mogelijkheid om te schieten, deze gaat net naast, jammer. De bal wil er niet in. Na 10 minuten maakt Mara haar debuut bij de MO15 en haar eerste balcontact levert bijna een doelpunt op, maar ook deze belandt net in het zijnet. Je merkt dat RFC niet opgeeft en komt nog een aantal keren dicht bij ons doel, maar scoren lukt ze niet door goed verdedigen van Emma, Sophie, Rosalie en Lysanne. De meiden van RFC laten het er nog steeds niet bij zitten en krijgen in de laatste minuut nog een corner, deze wordt keurig door de verdediging tegengehouden. Gelijk daarna vindt de scheidsrechter het wel goed en klinkt het eindsignaal! Het blijft 0-1. Knap gedaan meiden we hebben hard gewerkt en de drie punten zeker verdiend!

Volgende week spelen we de laatste competitiewedstrijd thuis tegen MVV’58 MO15-2. We hebben nog zicht op de 4e plaats in de eindrangschikking. Nog 1x knallen voor de verdiende winterstop. Lieke en Eva