Heukelum MO17-1 – ST Almkerk/Altena MO17-1 0-2

Na 0-2 in Heukelum duurt mooie reeks van MO17 voort

Voor aanvang van de wedstrijd Heukelum MO17-ST Almkerk/Altena MO17 scheen er nog een waterig zonnetje. Na afloop van de wedstrijd was het zonnetje weg en stond er een 0-2 eindstand op het scorebord. Door die uitslag blijft de jonge formatie van Erik de Bok en Peter van Dalen in de race voor de tweede plaats in de eindrangschikking. En als de meiden in Aalst tegen Roda Boys niet zo belabberd gepresteerd hadden, was de strijd om het kampioenschap twee wedstrijden voor de winterstop mogelijk nog niet beslist geweest.

Zonder Mara (geblesseerd) en Annika (verslapen en niet wedstrijdfit) startte ST Almkerk/Altena MO17 bijna een kwartier later dan gepland aan de uitwedstrijd in en tegen Heukelum. Direct na de aftrap nam het gezamenlijke meidenteam van Altena en Almkerk het initiatief en werden in de eerste 5 minuten van de wedstrijd kansen en mogelijkheden aan elkaar geregen zonder tot scoren te komen. Na een goed begin zakten de meiden ver weg en meldde Heukelum zich steeds dreigender in het strafschopgebied van Almkerk/Altena. Het ontbrak de meiden aan wils- en duelkracht en dan is het tegen iedere tegenstander lastig. Gelukkig toonde Ilya zich een betrouwbare stand-in voor de van een schouderblessure herstellende Marte.

Isabelle en Indy zorgden voor het kantelpunt in de wedstrijd. Ondanks dat Isabelle niet geweldig speelde, coachte ze haar teamgenoten op voortreffelijke wijze en met de niet aflatende inzet van Indy werd net voor rust de slag op het middenveld gewonnen. Indy gaf een heerlijke steekpass die twee verschillende beoordelingen kreeg. De keepster liep uit en weer terug naar het duel en Myrthe maakte van de geboden ruimte gebruik om de bal in de verste hoek te schieten. Daarmee werd de gang naar de kleedkamer voor de welverdiende thee met een 0-1 voorsprong in de achterzak gemaakt.

Na de rust was een veel feller Almkerk/Altena te zien. Bij vlagen werd prima gecombineerd en Nienke, Amber en Myrthe namen het doel van Heukelum meermalen onder vuur. Jammer genoeg zonder resultaat om de bordjes op het scorebord te verhangen. Het stelde de altijd enthousiaste Jan Bongers in staat om zijn kunsten als visser te etaleren, want hij werd meerdere malen met een lange stok langs de sloot gesignaleerd om de naast geschoten ballen weer op het droge te trekken. En eerlijk is eerlijk. Jan kan dat als de beste.

Ondanks het overwicht van het gezamenlijke meidenteam, kwam Heukelum er bij vlagen gevaarlijk uit. Fabiënne, Esmee, Evy, Isabelle en Maaike verdedigden met veel passie en zorgden ervoor dat de meeste aanvallen nog voor de beruchte 16 werden geneutraliseerd. Goed combineren in combinatie met de wilskracht van Indy zorgde uiteindelijk voor de 0-2 in een waterkoud Heukelum.

Voor de winterstop spelen de meiden voor de competitie op 8 december thuis tegen Woudrichem. Een week later spelen ze voor de KNVB-beker tegen SC Emma. Nog kans genoeg om ze aan het werk te zien voor 2019 begint.