HSSC’61 JO7-1 – Almkerk JO7-1G 20-0

Vanmorgen werden we al wakker van de harde wind: nou, dat gaat wat worden vandaag. Maar hopen dat we windje mee hebben met het voetballen ☺. Om 8.45 uur verzamelen bij de kantine en vertrekken we naar Hei en Boeicop. Dat ging al vlot, want op de heenweg hadden we inderdaad windje mee, dus we waren iets te vroeg. Geen paniek, even lekker ballen met elkaar. Milan, Xavi, Sebastiaan, Senna, Luuk en Twan moesten elkaar al bijna beet houden, want het voetballen viel niet mee. De pionnen die de veldrand markeerden, waaiden al over het veld heen. Gelukkig hadden een aantal spelers ’s-morgens al een extra boterham op, zodat ze al wat meer gewicht in de strijd konden gooien ☺. Almkerk stond klaar en daar kwamen de ferme jongens van Hei en Boeicop het veld op. Eerst dachten we nog: die moeten naar het volgende veld, want ze waren minimaal een halve kop groter, maar helaas. Ze waren waarschijnlijk allemaal 7+ en onze ploeg bestaat voornamelijk uit 5 en 6 jarigen, waarvan driekwart afgelopen week met griep op bed had gelegen, waardoor er een groot aantal pipse mennekes stonden opgesteld. Tsja, dat beloofd niet veel goeds voor vandaag. De scheidsrechter floot het begin van de wedstrijd en de ferme jongens uit Hei en Boeicop hadden in de 1e helft windje mee: ze hoefden maar tegen de bal te niezen en de wind deed de rest. Binnen 6 minuten stond Almkerk al met 4-0 achter. Onze jongens ploeterden tegen de wind in, maar ze kwamen gewoon niet over de middellijn heen. Daar stonden bomen van knapen die als een soort anti-tank-wal opgesteld waren. Er was geen doorkomen aan. Weer 6 minuten later stonden we met 7-0 achter. Maar in de 17e minuut (het was al 9-0), kwam Sebastiaan met een doorbraak, recht op het doel af, links en rechts van hem weliswaar gehinderd door de ferme jongens, maar hij had 3 cm ruimte om een knal van een schot te lossen! Het Almkerkse publiek ging al zo wat los, hij schoot, maar oei oei oei, het was op de lat! Het doel viel zowat achterover, zo hard was het schot, maar het was onvoldoende om de nul weg te werken. Wat jammer nou ☹. Daarna even pauze en kort daarna begon de 2e helft. Tsja, wat kunnen we nog vertellen over de 2e helft? Het regende doelpunten, maar helaas niet aan de kant van Almkerk. Uiteindelijk is het 20-0 geworden. Nou ja, pech gehad vandaag. Volgende keer weer beter hoor. Na de wedstrijd lekker onder de warme douche om weer op temperatuur te komen. Toch hebben we het leuk gehad met elkaar en we kijken vol vertrouwen uit naar volgende wedstrijd!