ST Almkerk/Altena MO17-1 – Oosterhout MO17-1 6-1

Vandaag staat de wedstrijd tegen Oosterhout op het programma. Onderzoek naar de stand levert niet zoveel op, daar zijn nog te weinig wedstrijden voor gespeeld.

Wel is duidelijk dat we beide verloren hebben in de vorige wedstrijd en dat het aan ons is vandaag de punten te pakken.

Oosterhout trapt af en Almkerk verovert al snel de bal. We houden de druk er goed op en het lukt Oosterhout niet om van eigen helft te komen. Na een goede aanval over rechts gaat de bal achter en mogen we een corner nemen. Oosterhout werkt de bal weg, maar deze wordt al weer snel onderschept door onze meiden. Mooi positiespel, waarna Evy de bal op de paal schiet. Maar zoals al gezegd lukt het Oosterhout niet om over de middenlijn te komen. Na 5 minuten kunnen we de 2e corner al nemen. Ook deze valt weer buiten de zestien, maar ook gelijk weer opgevangen en ingespeeld op Mara, die hem goed breed legt. Indy komt in en schiet de bal mooi in de linker bovenhoek vanaf buiten de zestien. 1-0 voor, een prachtig doelpunt met het “chocoladebeen” van Indy.

Kort daarna weer een schot van Indy. Nu met haar goede been, helaas net over de kruising. We zijn een kwartier onderweg en duidelijk de betere ploeg.

Het spel kabbelt dan een beetje voort, maar na 20 min is er dan toch een uitval van Oosterhout. Goed verdedigd, waardoor de bal over de achterlijn verdwijnt. Wel een waarschuwing. We zijn de betere ploeg, maar moeten scoren en scherp blijven. Het antwoord komt gelijk van Fleur die alleen op de keeper afloopt met de bal. Helaas stuit ze op de keeper. Er volgen wat schoten op het doel door Sterre en Indy. Geen goals, maar wel alweer een corner. Inmiddels de 5e alweer voor Almkerk. De tegenstander krijgt de bal ongelukkig tegen het lichaam, 2-0 voor Almkerk. Er volgt een prachtige aanval, vanuit achter opgebouwd, maar we vergeten het af te maken.

Tegen het eind van de 1e helft gaat het even mis. Er is een botsing achterin, waarna de spits van Oosterhout er met de bal vandoor gaat. 2-1 en de scheids geeft gelijk aan dat we gaan rusten. We zijn duidelijk de betere ploeg, maar moeten de marge groter gaan maken in de 2e helft.

De tweede helft gaat van start en dames doen precies wat er moet gebeuren. Er zal in de rust, hier goed op gestuurd zijn. Na een prachtige aanval scoort Sterre de 3-1. Even later ontstaat er wat gevaar van de kant van Oosterhout, maar de verdediging staat goed. Toch lukt het Oosterhout om een schot op het doel te lossen, maar daar staat gelukkig Marte nog, die de bal tegen houdt. Er wordt wat gewisseld en Indy geeft de bal mee aan Ilya, die maakt de 4-1. Later nog een prachtige actie van Sterre, die de bal speelt op Indy, die de 5-1 maakt. Weer even later is het Indy die een corner neemt die ingekopt wordt door Myrthe 6-1.

Einde wedstrijd. 6-1 gewonnen, prachtig resultaat meiden!