SSC MO15 – ST Almkerk/Altena MO15 0-3

MO15 Almkerk/Altena pakt eerste overwinning na sterke tweede helft.

Maandag 18 februari stond een inhaalduel op het programma tegen de MO15 van SSC uit Sprang Capelle. Een normale school- of werkdag voor iedereen dus het plannetje om om 17:50 te vertrekken lukte niet helemaal. Al met al een kwartiertje later gelukkig wel compleet en toch nog ruim op tijd in Sprang waar we om 19:05 klaar waren om af te trappen.

Beide ploegen waren gebrand om te winnen nadat de eerste wedstrijd door allebei was verloren. SSC begon fel en met een paar snelle meiden in het team werd binnen de eerste minuut al een vlammend schot op het doel van Lieke afgevuurd. Gelukkig voor ons ging deze naast. Verder werd ook snel duidelijk dat de SSC meiden niet vies waren van hier en daar een pittige overtreding. Maar de meiden van ons samenwerkings team stonden verdedigend goed hun “mannetje” en echt grote kansen kwamen er niet. De eerste helft verliep verder redelijk rommelig. Het spel verliep veel over links maar verder dan een paar hoekschoppen kwamen we niet. Dus de rust in met 0-0.

Een korte rust want de scheidsrechter wilde snel door met de wedstrijd. Na een korte peptalk bij de dug out werd er van helft gewisseld en weer afgetrapt. Er werd nu wel veel beter gecombineerd en de druk op het Sprangse doel nam behoorlijk toe. Suze viel goed in en en ook Sterre van de MO-17 liet zich nadrukkelijk gelden. Na ongeveer een kwartier in de tweede helft kwam Sterre goed door op links. Haar schot werd nog gered maar de attente Denise schoot wel raak vanuit de rebound, 0-1.

Ineens lukte alles bij Almkerk/Altena en zagen we mooi samenspel tussen de meiden. Floor draaide zich aan de bal handig vrij van haar tegenstandster en gaf een splijtende pas naar de rechterkant op Lisa. Haar voorzet was perfect op maat voor Sterre en die tikte de 0-2 binnen. Een minuut later was het Eva die goed doorzette en bracht weer Sterre in stelling die de 0-3 kon binnenschieten. In amper 5 minuten tijd was de wedstrijd beslist. Het verzet van SSC was gebroken en de wedstrijd werd netjes uitgespeeld. Een keurige en verdiende overwinning!

Andre Smokers