Almkerk JO8-1 – Sleeuwijk JO8-2 8-1

De jongens en Celine mochten weer aantreden, op eigen bodem dit keer, tegen de jongens en meiden van Sleeuwijk. Na de ruime overwinning in Hardinxveld een aantal weken geleden was iedereen vol vertrouwen dat het vandaag ook weer ging lukken. Vooraf aan de wedstrijd was er eerst nog een kort moment met de pers, want de nieuwe tenues moesten op de foto. Gelukkig vinden de voetballertjes dit geen probleem en zijn ze inmiddels gewend aan de nodige camera’s hier en daar.

Het waaide behoorlijk hard, maar daar leek niemand echt last van te hebben. Er werd direct goed verdedigd door Stan, Celine, Ramon en Luca waardoor de bal veel bij onze jongens en meid was. Hierdoor had Luuk in het begin niet veel te doen en kreeg het koud. Na een aantal goede voorzetten, werden in volle vaart voor de rust al 4 doelpunten gescoord door Joppe, Siem en Celine. Hadden we soms de wind mee?

Tijdens de rust werd de tactiek nog eens doorgesproken onder het genot van een beker limonade. Weer opgeladen en fris kon de tweede helft beginnen. Dat de eerste doelpunten geen gelukstreffers waren, bleek wel uit de volgende 20 minuten. Celine scoorde haar 2e doelpunt van de wedstrijd en ook Joppe en Siem zorgden voor nog een aantal treffers. Er bleef fanatiek gespeeld worden door beide teams, soms net iets té fanatiek. Naast een aantal overdreven schwalbes waren er ook wat echte pechgevallen en blessures, die gelukkig na de wedstrijd ook wel weer over waren.

Ondanks een aantal hele strakke schoten richting het doel, wilden de ballen van Sleeuwijk er niet in. Sommigen eindigden op of naast de lat, maar de meesten werden door Luuk goed uit het doel gehouden. Uiteindelijk werd vanuit een vrije trap nog één doelpunt gemaakt. De partij eindigde met een stand van 8-1 voor Almkerk. Wat een mooi begin van het weekend. Aan de ouders slechts nog de taak om die modder-voetbalschoenen weer op te poetsen en veel succes voor degene die de tenues gaat wassen.

Tamara Tankens