ST Almkerk/Altena MO17 – Woudrichem MO17 1-2

MO-17 Almkerk /Altena wint wederom van Woudrichem

Voordat de meiden af mochten trappen werd er een minuut stilte gehouden om de slachtoffers van de aanslag in Utrecht te herdenken.

Nadat de scheidsrechter het startsignaal gaf was iedereen gefocust op de wedstrijd . Het team was na alle blessures weer bijna compleet. Voor sommigen was het dus al lang geleden dat ze aan een wedstrijd meededen.

Het eerste deel van de wedstrijd waren het vooral de Woudrichemse meiden die druk uitoefenden. Na een verkeerde beslissing van de Woerkumse keepster ( ze pakte een terugspeelbal op) kregen we een vrije trap die werd genomen door Sterre. Helaas ging die mis.

Na een paar corners van Nienke gaf ze een mooie bal voor de voeten van Maike die ze er met haar chocoladebeen netjes in schoot. Het eerste doelpunt was een feit. 0-1 .We gingen dus met één punt voorsprong de rust in.

In de tweede helft knokte de verdediging keihard om de bal uit ons doel te houden maar helaas werd er toch één in eigen doel getikt. 1-1

De meiden lieten gelukkig hun hoofd niet hangen en hadden in deze wedstrijden kansen genoeg maar de afwerking ontbrak helaas.

Na een aantal diepteballen kwam eindelijk het winnende doelpunt. Indy tikte de bal in het doel van onze tegenstanders en maakte een 1-2.

Met 3 verdiende punten op zak konden we met een tevreden gevoel naar huis.

Sterre Boere