SCO MO17 – ST Almkerk/Altena MO17 3-5

Almkerk/Altena MO17 verslaat SCO

Zaterdagmorgen 13 april om kwart over elf begint in Oosterhout de wedstrijd tegen SCO op echt gras. Door de absentie van twee speelsters moet het team het doen met twee wissels.

Uiteindelijk werd met 3-5 gewonnen, maar het ging niet vanzelf. De meiden verdedigden laconiek en onhandig, waardoor ze in de eerste helft met 2-1 achter kwamen en in het tweede deel van de wedstrijd SCO volstrekt onnodig langszij lieten komen.

In de achtste minuut wist Nienke het eerste doelpunt te maken door laag in de hoek van het doel te schieten. Nog geen vijf minuten later was de stand alweer gelijk, doordat een spits van SCO te gemakkelijk door de Almkerk/Altena-verdediging wist te komen. Een minuut of tien later gebeurt er hetzelfde. Onnodig staan de Almkerk/Altena-meiden op achterstand.

De gelijkmaker laat niet lang op zich wachten. Een assist van Sterre op Indy wordt door laatstgenoemde omgezet in de gelijkmaker. 2-2. De laatste tien minuten van de eerste helft komen de meiden toch nog op voorsprong, doordat Esmee haarscherp Ilya weet te vinden waardoor de 3-2 ruststand een feit is.

De tweede helft zijn de meiden eigenlijk niet van plan om de voorsprong weer in te leveren, maar dat gebeurt toch. Gemakzuchtig verdedigen stelt SCO weer in staat langszij te komen. Bij vlagen combineert Almkerk/Altena in het tweede deel van de wedstrijd goed, waardoor de meiden van SCO moeite hebben om het spel bij te houden. Daardoor krijgt Indy de kans om nog een keer te scoren en in het slot van de wedstrijd kan de goed doorgeschoven Evy in scoringspositie komen. Vanaf de rand van de 16 weet ze de bal loeihard binnen te schieten en zo de eindstand naar 3-5 te tillen.

Maarten Veth