Almkerk JO11-1 bereikt halve finale KNVB-beker

Een noemenswaardige prestatie van de jongens van onze JO11-1: ze hebben de halve finale van de KNVB-beker bereikt!

Al in september is men begonnen aan dit toernooi, waarbij in de poulefase de volle 9 punten werd gescoord in wedstrijden tegen Noad’32 JO11-1, WSC JO11-2 en GRC’14 JO11-1. Vervolgens bereikten we in het najaar de knock-out fase, waarbij in een spannende wedstrijd werd afgerekend met Sparta’30 JO11-1 (1-0). Op een donkere februari-avond werd in Velddriel afgerekend met de combinatieploeg Alem/RKVSC JO11-1. Na een spannende 1e helft (2-3), werd een prima 2e helft gespeeld met een eindstand van 3-7.

Met het bereiken van de kwartfinale begon de spanning toch wel toe te nemen. De loting koppelde ons aan wederom een combinatieteam: BZC’14 JO11-1. Net als ons een 2e klasser, waarbij wij het voordeel van een thuiswedstrijd hadden. Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor onze tegenstander, ze hadden meer balbezit wat ook de nodige kansen opleverde. De 0-1 was hier een logisch gevolg van, waar wij te weinig tegenover konden stellen. Na de time-out kwamen we meer in ons spel en konden we de bal beter in de ploeg houden. Echte kansen leverde dat niet op, totdat in de laatste minuut van de 1e helft Olav het op zijn heupen kreeg en op snelheid 3 man passeerde en feilloos afrondde: 1-1 ruststand.

Ook deze 2e helft was van onze kant van een (zeer) goed niveau, wij hadden nu de overhand en de kansen. Met een fantastische afstandspegel maakte Timo er 2-1 van. Onze rots in de branding Silvester had dit seizoen nog niet gescoord, alhoewel ie de laatste weken steeds vaker de vijandelijke helft opzoekt. Hij had geen beter moment kunnen uitzoeken om zijn 1evan het seizoen te maken: ook met een streep van afstand rammelde hij de 3-1 binnen. Wat een vreugde! Het bleek echter nog niet de bevrijding te zijn, bij een counter werd het toch nog spannend: 3-2. Gezien het spelbeeld in de 2e helft wilde wij er geen penalty’s van maken en gingen dus op zoek naar de 4e goal. Na een mooie aanval waarbij Thomas het eindstation was, werd de wedstrijd in ons voordeel in het slot gegooid: 4-2! Een fantastisch resultaat, met als beloning de halve finale!

Naast Almkerk JO11-1, zijn Heerjansdam JO11-1, Meerkerk JO11-1 en Tricht JO11-1 nog in de race voor de cup met de grote oren. De loting heeft uitgewezen dat onze volgende wedstrijd een reisje naar Tricht oplevert. Ergens in mei zal blijken wie zich kan opmaken voor de grote finale….