Almkerk JO8-1 – Altena JO8-2 5-7

Na twee weken van rust, ontspanning en mentale voorbereiding, mochten de jongens en Celine vandaag weer aantreden. Dit keer thuis tegen de buurploeg uit Nieuwendijk. Het begon als een stralende dag met zelfs een zonnetje, wel was het behoorlijk fris.

De eerste goal viel aan de kant van Nieuwendijk. Kort daarop volgde een tegendoelpunt voor Almkerk, met gemak erin gelegd door Ramon. Er werd mooi samengewerkt en overgespeeld. Ook waren er een paar prachtige voorzetten van Celine, Stan en Luca. Daar is ook hard voor getraind de afgelopen weken. Voor de rust werden aan beide kanten nog 2 ballen in het doel geschopt, voor Almkerk door Joppe. Met 3-3 gingen we de rust in.

Na de rust werd het echt spannend. Al snel scoorden de Nieuwendijkers opnieuw. Joppe liet dit niet op zich zitten en zorgde voor een treffer voor Almkerk. Het was duidelijk dat er naar de Champions League wedstrijden gekeken was, want verschillende voetballertjes vielen dramatisch op de grond met gelijk naar hun knie grijpend, terwijl er niks aan de hand was. Ook was er een heuse Ronaldo move te zien nadat er gescoord was. Het laatste doelpunt voor Almkerk werd door Siem gemaakt. Ook Luuk was als vanouds weer ijzersterk in het doel. Uiteindelijk bleek Altena toch net wat te sterk en won met 5-7.

Tamara Tankens