ALMKERK 2 IS KAMPIOEN EN KEERT TERUG NAAR DE HOOFDKLASSE………….

Waar het voor de winterstop nog allerminst zeker was wie er met de titel vandoor zou gaan, heeft Almkerk 2 na de winterse onderbreking op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt welk team er het meeste aanspraak mocht maken op de titel dit seizoen.

Met een prachtige serie wedstrijden waarin 10 overwinningen en slechts één gelijk spel werd genoteerd was het op zaterdag 11 mei zover dat de kroon op het werk kon worden gezet, plaats van handeling, “sportpark Souburgh” in Alblasserdam

In de week voorafgaand aan de kampioenswedstrijd waren alle voorbereidingen getroffen voor een groots feest en het moment van kampioen worden zou ideaal zijn want wat is er mooier dan terug keren als kampioen in Almkerk en ontvangen worden in een bomvolle kantine waar Almkerk 4 voor deze dag (toeval of niet) het eindfeest van het seizoen had georganiseerd.

Toch moest er eerst nog een varkentje gewassen worden, want Alblasserdam 2 leek allerminst van plan om mee te willen werken aan het feestje van onze strijders.

Allereerst werd het aanvangstijdstip van de wedstrijd niet lang voor 11 mei verplaatst van 12:00 uur naar 14:30 uur en als klap op de vuurpijl stond deze wedstrijd gepland op veld 4 !!!!.

Gelukkig kon dit na onderling overleg worden aangepast en kon de wedstrijd gespeeld worden op het veld waar zo’n wedstrijd gespeeld hoort te worden en dat is het hoofdveld.

De meegereisde supporters lieten zich al ruim voor de aftrap van de wedstrijd luidkeels horen, de sfeer zat er goed in en de spelers hoefden nog maar één ding te doen en dat was 3 punten pakken.

Zoals zo vaak zie je dan dat zo’n kampioenswedstrijd lang niet altijd het beste voetbal te zien geeft maar dat bleek achteraf geen enkel probleem want het zat er geen moment in dat Almkerk 2 deze wedstrijd zou gaan verliezen en nadat Arjen en Johnny binnen 20 minuten voor een 0-2 voorsprong hadden gezorgd kon de wedstrijd op een volwassen manier gedecideerd worden uitgespeeld.

Nadat de scheidsrechter Safranti in de 83ste minuut !!!! voor het einde van de wedstrijd had geblazen kon het feest losbarsten, het vuurwerk kon (en mocht eindelijk) worden afgestoken en de speciaal ontworpen kampioensschaal werd door voorzitter Ron van het Hof uitgereikt aan aanvoerder Corné Kant.

Nadat trainer Paul van der Donk volgens Almkerkse traditie in de sloot was gekieperd en de plaatselijke plichtplegingen waren uitgevoerd kon er een aangename terugreis per bus worden ingezet waarbij onderweg al het nodige gerstenat werd genuttigd.

Wat ons in Almkerk te wachten stond was in één woord fenomenaal, een groots ontvangst op de parkeerplaats, broodjes in de besprekingsruimte en een

huldiging in de kantine waarbij alle spelers één voor één door Dennis van der Pijl naar het opgestelde podium werden gedirigeerd.

Na daar te zijn toegejuicht en gezongen heeft een ieder zich verder in de in het feestgedruis gestort en is er door de gehele spelersgroep tot laat in de avond door gefeest.

Een geweldige ervaring voor dit jonge team dat met Hans Keller en Dinant van Drunen toch ook wel de nodige ervaring herbergt.

Deze twee liefhebbers hebben allebei al de nodige kampioenschappen meegemaakt in hun carrière maar ze genoten van dat jonge grut wat zich om hun heen steeds verder ontwikkeld en volgend seizoen in de Hoofdklasse de krachten mag gaan meten met de tweede elftallen van o.a. gerenommeerde tegenstanders als ASWH, Kozakken Boys en huidige kampioen Sliedrecht.

Wat een seizoen beste mensen, in een competitie die begon met 14 elftallen en waar in 3 periodetitels te vergeven waren.

Nadat we in de eerste twee periodes Achilles Veen 2 op doelsaldo waren voorgebleven werd met overmacht de derde periode in de wacht gesleept en met maar liefst 16 punten voorsprong het kampioenschap binnen gehaald, uiteindelijk werd dit gereduceerd tot 14 punten omdat DESK 2 uit de competitie werd genomen, dit hield ook in dat niet Achilles Veen 2 maar Nivo Sparta 2 op de tweede plaats eindigde.

Met een doelsaldo (en dan tel ik de voor,- en tegen goals tegen DESK 2 mee) van maar liefst 92 voor en slechts 27 tegen in 26 wedstrijden was het duidelijk dat er maar één team boven de rest uitstak en klaar lijkt te zijn voor een stapje hogerop.

Een mooi feitje dit seizoen is overigens dat er niet één uitwedstrijd is verloren……

Zo ligt er voor Paul en z’n mannen een mooie uitdaging klaar om met de groep die grotendeels in tact zal blijven en zal worden aangevuld met aan aantal JO19 spelers met Almkerks bloed in de aderen.

Namens de staf (Paul, Arie en Peter) willen we langs deze weg IEDEREEN die z’n steentje heeft bijgedragen aan dit geweldige seizoen BEDANKEN, en dit gaat dan o.a. om het bestuur en de TC, de wasvrouw, alle spelers van de andere teams, assistent grensrechters, supporters (bij de kampioenswedstrijd) maar vooral ook al die andere wedstrijden (Gert, Arnick, Ron en natuurlijk niet te vergeten Ad) Sponsors, (die ons in de loop van het seizoen hebben voorzien van prachtige inloopshirts), commissieleden voor het kampioensfeest en alle andere mensen waarvan we er vast een aantal vergeten zijn, jullie hebben er voor ons een onvergetelijk seizoen van gemaakt, het was FANTASTISCH…………..

Door: Peter van Dalen