ST Almkerk/Altena MO17 – RFC MO17 0-1 (0-1)

De complimenten voor ons maar de punten zijn voor RFC

Nadat op verzoek van RFC de competitie wedstrijd tegen onze MO17 meiden al een aantal keren was verzet was het op maandag 27 mei dan eindelijk zover en kon ook deze wedstrijd eindelijk worden afgewerkt. Met een complete groep van 15 speelsters mocht worden aangetreden tegen kersverse kampioenen uit Raamsdonksveer die op de zaterdag voor deze wedstrijd het kampioenschap hadden veilig gesteld door met 1-2 te winnen tegen directe concurrent TSC uit Oosterhout

Voor onze jonge groep een mooie uitdaging tegen deze geroutineerde tegenstander die naar verluid 3 speelsters van 18 jaar op het digitale wedstrijdformulier had ingevuld.

Wie zou denken dat onze meiden onder de indruk zouden zijn van met name de luidkeelse coaching van RFC zijde kwam behoorlijk bedrogen uit want vanaf het begin van de wedstrijd lieten onze meiden zien dat ze niets onderdeden voor RFC sterker nog Almkerk/Altena was duidelijk de bovenliggende partij.

De mooie combinaties verzanden helaas vaak in schoonheid omdat de afwerking vaak net niet zorgvuldig was.

Het bleef lang 0-0 maar kort voor rust sloeg het noodlot toe, een oude voetbalwet trede hiermee in werking want als je hem zelf niet maakt, valt hij doorgaans aan de andere kant, en dat gebeurde ook, 0-1 en dat was even een flinke tegenvaller.

Toch gingen de meiden niet bij de pakken neerzitten en direct na rust was er weer een grote kans om te scoren maar het wilde gewoon niet lukken om een doelpunt te maken.

De wedstrijd was de tweede helft wat meer in balans maar bij een slotoffensief was het toch nog bijna raak toen een geweldige voorzet van Isabelle door Indy werd ingekopt, helaas stond de keepster van RFC op de juiste plaats om haar doel schoon te houden.

Uiteindelijk bleek dat ene doelpunt van voor de rust beslissend te zijn en waren de complimenten voor onze meiden, maar gingen de 3 punten mee naar Raamsdonksveer.

Met een gevoel van trots kunnen we terugkijken op een competitie waarin we van de vier ploegen die boven ons zijn geëindigd hebben verloren zonder één keer te zijn weggespeeld en van de zeven ploegen die onder zijn gefinisht is keurig gewonnen en dan sta je waar je hoort in de eindrangschiking.