Almkerk/Altena MO17 – Be Ready MO17 4-1 (2-0)

Almkerk/Altena MO 17 boekt tweede bekerzege…..

Zaterdag 7 september speelden onze meiden zijn tweede bekerwedstrijd van dit seizoen, nadat een week eerder in een heuse thriller was afgerekend met eeuwige rivaal Kozakken Boys MO17 (4-5 in Werkendam) moest er vandaag worden aangetreden tegen de meiden van Be Ready MO17 uit Hank.

Voordat deze wedstrijd zou starten moesten er eerst in alle vroegte diverse plichtplegingen worden gepleegd die door sponsoren op touw waren gezet, interviews, fotosessies, etc. etc. u kent het allemaal wel, verplichtingen waar je als populair en succesvol meidenteam soms niet onderuit kan (en wil) komen.

Of dat dit de reden was dat de wedstrijd maar moeilijk opgang leek te komen zullen we wel nooit te weten komen want het duurde even voordat de spreekwoordelijke bordjes van het scorebord konden worden verhangen.

Nadat Indy een hoekschop vanaf de rechterkant voor het doel had geslingerd werd de bal niet goed verwerkt door de verdediging van Be Ready, Annika was er als de kippen bij om het eerste doelpunt van haar carrière te laten aantekenen, met een zuiver geplaatste schuiver in de benedenhoek was de uitstekende keepster van Be Ready kansloos 1-0

Diverse kansen om de score te verdubbelen stierven vervolgens in schoonheid totdat opnieuw een hoekschop, deze keer genomen door Nienke voor de voeten viel van de attente Marte en dit betekende prompt 2-0

In de tweede helft was het veldoverwicht wat er voor de rust wel was, nagenoeg verdwenen, Be Ready voetbalde lekker mee en keepster Isabelle moest haar talenten nu steeds vaker aanspreken om een tegentreffer te voorkomen, dit deed ze zeer goed maar helaas werd het 10 minuten voor tijd onverwacht toch nog spannend. Een counter van Be Ready kon vrij worden afgerond en dat betekende 2-1

De meiden leken op tijd te beseffen dat het zo niet verder kon en er werd een schepje bovenop gedaan wat resulteerde in een mooi doelpunt van opnieuw Marte.

Van buiten het strafschopgebied schoot ze hard raak en de marge was weer twee 3-1

Be Ready ging vol risico op jacht om nogmaals de aansluitingstreffer te scoren maar het zat er eigenlijk geen moment in dat dit zou lukken. De verdedigers Isabella, Fabiënne, Esmee en Amber hielden onze verdediging nu goed gesloten.

Kort voor tijd werd de wedstrijd definitief beslist door Sterre die na een solo vanuit een moeilijke hoek de 4-1 wist te scoren, een verdiende overwinning van onze meiden met cijfers die de veldverhoudingen aardig weergaven.

We wensen Be Ready MO 17 veel succes in hun laatste bekerwedstrijd komende zaterdag, en het verdere verloop van het seizoen.

Onze meiden mogen komende zaterdag om 10:00 wederom een thuiswedstrijd spelen tegen kersverse Altena-cup winnaar Sleeuwijk MO 17, de laatste poulewedstrijd staat dan op het programma met als inzet poulewinst dus spanning gegarandeerd op het sportcomplex van VV Almkerk

Door Peter van Dalen