Verslag JO9-1 4, 11 en 14 september 2019

De eerste drie wedstrijden van het nieuwe seizoen zijn weer gespeeld. De aftrap was op een woensdagavond bij V.V. Sleeuwijk. De weersvoorspelling beloofde niet veel goeds, maar gelukkig heeft het alleen in de rust even geregend. Helaas kon nieuwe speler Jayden er nog niet bij zijn. Het was duidelijk te merken dat iedereen uitgerust was van de zomervakantie. Met veel energie volgde het ene doelpunt na het andere, de meeste aan de kant van Almkerk. Dat er een bal in eigen doel geschoten werd, mocht de pret niet drukken. Het was niet te merken dat het team nog maar een paar keer getraind had en 3 nieuwe spelers heeft. Er waren mooie een-tweetjes te zien, afwisselend tussen Kian, Sven, Joppe en Stef. Toen bijna iedereen gescoord had, besloot verdediger Luca ook een poging te wagen en trapte de bal ook nog even in het net. En net voordat keeper Roy kon besluiten om ook zelf naar voren te rennen om een doelpunt te maken, werd er afgefloten. De eindstand was 12-4 voor Almkerk.

De tweede wedstrijd was op eigen bodem tegen Kozakken Boys. Ook dit was een regenachtige dag, maar precies een uur voor de begintijd stopte het met regenen. Het hele team was nu compleet. We merkten meteen dat Jayden er nu ook bij was. Met een paar handige bewegingen en felle trappen tegen de bal wist hij de bal van de tegenstander af te pakken. Door goed samen te spelen en alle kansen te benutten volgden ook deze avond het ene doelpunt na het andere. Het eindigde met een stand van 6-2.

14 september, mochten de jongens opnieuw thuis aantreden, tegen RFC. In de eerste minuten al maakte Sven het eerste doelpunt. Al snel volgden er nog 2 voor Almkerk. Dit liet RFC niet op zich zitten en schopte de bal in ons doel. Met een tussenstand van 3-1 gingen we de rust in. Vol vertrouwen kwamen de jongens het veld weer op. Het werd nog even spannend toen er door RFC al snel gescoord werd. Er volgden nog een aantal goede pogingen en kansen vanuit RFC, maar gelukkig stond Roy z’n mannetje en hield deze ballen allemaal tegen. Vervolgens kreeg Almkerk weer meer balbezit en zo konden nog 2 doelpunten gemaakt worden. Toen de overwinning al te ruiken was, werd er toch nog een laatste keer gescoord door RFC. De jongens hebben hard gewerkt, het was een spannende wedstrijd om te zien. Met een eindstand van 5-4 voor dit partijtje, konden we spreken van 3 mooie overwinningen op een rij.

Tamara Tankens