Mooie groep jonge trainers bij onze jeugdteams

Zoals in het artikel van onze JO15-2 ook al gemeld, valt het niet altijd mee om de begeleiding van jeugdteams rond te krijgen. Naast betrokken ouders proberen we dan ook steeds vaker andere leden binnen onze vereniging hiervoor te benaderen. Zeker spelers van het 1e of 2e zijn hiervoor natuurlijk uitermate geschikt. Voor een jeugdspeler is het ook prachtig om getraind te worden door een selectiespeler van je eigen vereniging! Tevens is het een prachtig voorbeeld hoe we elkaar binnen de vereniging kunnen helpen. Dit seizoen bestaat de groep ‘jonge trainers’ bij onze jeugdteams uit de volgende toppers:

Twan van der Stelt (23 jaar)
Als opvolger van Jacco Pellekaan is Twan nu voor het 2e seizoen keeperstrainer van onze keepers van de JO8 t/m JO15. Iedere donderdagavond neemt hij 9 keepers voor zijn rekening. Voor de jeugdige keepers natuurlijk prachtig om getraind te worden door de keeper van Almkerk 2, die zelf getraind wordt door selectie-keeperstrainer Ruud Verberk. Juist omdat Twan ook een echte Almkerker is die al vanaf z’n jonge jaren lid is van onze vereniging. Naast keeperstrainer is Twan ook betrokken bij de voetbalacademie, het pupillenkamp en in het verleden is hij nog trainer geweest van de MO15 en MO17. Twan heeft een CIOS-opleiding gedaan en momenteel aan het werk als gymdocent op basisscholen in Nieuwendijk en Werkendam.

Sven van Vark (19 jaar)
Voor dit seizoen waren we voor de maandagavond nog op zoek naar een trainer voor de jongens en meiden van onze JO9. In combinatie met zijn opleiding ALO aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven, pastte deze ene avond prima in het schema van Sven. Mede voor zijn opleiding had Sven al de nodige ervaring opgedaan bij diverse jeugdteams: in 2019 en 2020 bij de JO7, in 2021 bij de JO11-2 en in het afgelopen voorjaar bij de JO15-2. Tot afgelopen seizoen heeft Sven zelf nog gevoetbald, maar op dit moment is dat lastig te combineren met zijn opleiding. Hij compenseert dat dan weer wel door regelmatig wedstrijden van PSV te bezoeken.

Milan Schreuders (23 jaar) Janno Swart (22 jaar)
De JO12-2 werd al jaren door betrokken vaders getraind en nu was er eigenlijk wel behoefte aan een nieuw gezicht voor de groep. Na diverse telefoontjes kwamen we uit bij Milan en Janno die erg enthousiast waren om met een jeugdploeg aan de slag te gaan. Voor de jongens van de JO12-2 natuurlijk prachtig om getraind te worden door 2 getalenteerde selectiespelers. Janno is afkomstig uit Dussen, maar voetbalt al zijn hele leven in het blauw-wit. Bij de senioren is hij nog gestart in Almkerk 2, maar de laatste jaren doorgegroeid naar een vaste waarde in Almkerk 1. Met recht dus een voorbeeld voor iedere jeugdspeler bij v.v. Almkerk! In het dagelijks leven volgt Janno een opleiding tot orthopedisch technicus en heeft hij nog een bijbaan als bakker bij de pannenkoekenboot.
Ook Milan is geen echte Almkerker, maar woonachtig in Brakel. Vanaf zijn 14e heeft hij echter de weg naar de Sportlaan gevonden en is daar inmiddels niet meer weg te slaan. Milan is al jaren een vaste waarde op het middenveld van Almkerk 2. In het dagelijks leven is hij accountmanager bij Videma in Gorinchem en daarnaast is deze alleskunner nog bezig met een studie tot makelaar.

Ramon van Dalen (23 jaar)
Ramon is zijn trainerscarrière bij v.v. Almkerk al een aantal jaren geleden begonnen samen met Nick Kant, Toon van Drunen en Twan van der Stelt bij de MO15. Daarna samen met Twan doorgeschoven naar de MO17, waar ze ook kampioen mee zijn geworden. Vorig seizoen heeft Ramon vanwege zijn opleiding stage gelopen bij de JO15-1. Van beide kanten is dit zo goed bevallen, dat hij dit seizoen samen met René van Haaften als trainer actief is van diezelfde ploeg. Vanaf zijn 5e jaar heeft Ramon zelf in de jeugd van Almkerk gespeeld en al op zijn 16e heeft hij zijn debuut gemaakt in Almkerk 1. Ondertussen is dit al zijn 5e seizoen in Almkerk 2 wat actief is in de reserve hoofdklasse. Na zijn opleiding aan het CIOS in Goes is Ramon nu actief als zwemonderwijzer bij de Kurenpolder in Hank.

Nick Kant (21 jaar)
Net als Ramon en Twan is Nick dus ook zijn trainerscarrière al 4 jaar geleden begonnen bij de MO15. Als enige is Nick de meiden trouw gebleven en zo met de ploeg meegegroeid naar de huidige MO20. Op 2 jaar bij TSC na, heeft Nick de gehele jeugd bij v.v. Almkerk doorlopen. Mede door blessures heeft Nick bij de senioren behoorlijk wat pech gehad, waardoor hij nog wat zwerft tussen Almkerk 1 en 2. Maar als telg van een echte voetbalfamilie gaat dat zeker goed komen! In het dagelijks leven werkt Nick bij Fort Altena.

Namens jeugdcommissie v.v. Almkerk,
René van Haaften