ALMKERK VERGEET ZICHZELF TE BELONEN

Almkerk speelde zaterdag een prima partij thuis tegen Sliedrecht. Bij winst zouden de Brabanders veilig zijn geweest. Ondanks een kansenverhouding van 13-2 kwam er helaas geen overwinning uitgerold. Het scorebord bleef steken op 0-0.

Al in de eerste minuut ontfutselt Niels Nieuwesteeg de bal van zijn tegenstander in de zestienmeter. De eerste kans lijkt eraan te komen, maar uiteindelijk komt hij niet tot een schot. Het blijkt exemplarisch voor de rest van de middag. Almkerk is beter dan Sliedrecht, krijgt veel kansen maar scoort niet.

Halverwege de eerste helft is een voorzet van Corne van Rosmalen net te hoog waardoor de vrijstaande Jonathan van Eerd niet kan koppen. Iets later legt Dominique Mahu de bal terug op de doorgelopen Jelle Stalenhoef, maar zijn schot wordt “gekraakt”. Vervolgens vindt Dominique Mahu met een strakke pass Jonathan van Eerd bij de tweede paal, echter hij schiet zijn riante mogelijkheid voorlangs. Na een goede actie van Jenner Koek, loopt geen van de spitsen tegen zijn goed breedgelegde bal aan. Kortom het regent kansen en mogelijkheden maar Almkerk weet het doel niet te vinden. Net voor rust kruipen de Sliedrechters voor het eerst uit hun schulp. De rappe Quinton Eugenia (volgend jaar naar Almkerk) wordt op snelheid gelanceerd en weet gelukkig in de 1-op-1-situatie niet tot afronding te komen. Zo is de ruststand 0-0.

In de tweede helft een zelfde spelbeeld. De thuisploeg speelt goed en creëert veel mogelijkheden. Niels Nieuwesteeg bedient Jonathan van Eerd, het schot van laatstgenoemde gaat naast. Even later bereikt Jonathan van Eerd de achterlijn en legt de bal terug, echter zijn er geen inlopende medespelers die de bal heel graag in het doel willen schieten.

Een kwartier voor tijd mag ook Almkerk-keeper Dennis van Duin laten zien wat hij kan. Vakkundig redt hij een geplaatst schot uit de hoek. Daarmee zit zijn werk erop voor vandaag.

Almkerk krijgt ook het laatste kwartier nog mogelijkheden om de volle drie punten binnen te halen. Een schot van Jenner Koek gaat over. Jonathan van Eerd neemt de bal ineens volley maar is hierbij te onrustig en raakt de bal maar half. Invaller Areano van Seters besluit in kansrijke positie niet zelf te schieten waardoor de kans verloren gaat. In de blessuretijd wordt ook een kopbal van Danilo Kros geen doelpunt (goede redding van Sliedrechtse keeper).

Zo eindigt de wedstrijd in 0-0.

Rest nog twee vermeldenswaardige feiten aan dit verslag toe te voegen. Ten eerste mag niet onvermeld blijven dat Falk van Sluisveld, toch echt al een routinier, zijn eerste gele kaart uit zijn voetbalcarrière heeft gekregen. Ten tweede dient te worden vermeld dat Toon van Drunen voor het eerst sinds zijn ongeluk weer was opgenomen in de wedstrijdselectie van het eerste elftal. Tot een invalbeurt kwam het niet, maar wellicht zitten er later dit seizoen nog speelminuten in voor dit medische wonder.

Zaterdag 13 mei gaat Almkerk weer op jacht naar drie punten en dan de volgende wedstrijd uit bij Duno in Doorwerth.