JO10 wint ook derde wedstrijd na kraker tegen Meerkerk

Na de eenvoudige overwinning vorige week, trad de JO10 zaterdag op in het zonnige Meerkerk. Helaas moest Nouri zich ziekmelden, maar gelukkig werd met Micha van de JO9 een vervanger gevonden. Met daarnaast Boas, Gijs, Boet, Luuk Dekker, Luuk Verhoeven en Daley was de selectie compleet.

De wedstrijd begon uitstekend voor de blauw-witten. Na slechts 5 minuten spelen kwamen de Almkerkers op 0-1 via een mooie steekpass van Luuk Dekker op Daley. Niet lang daarna werd het ook nog eens 0-2 via een schot van afstand van Gijs. Met de 0-3 van Luuk Dekker en de 0-4 van Luuk Verhoeven ging Almkerk met een riante voorsprong de eerste timeout in. Na de timeout werd wat gas terug genomen, maakte Gijs de 0-5. Rust.

Kort na de rust deed Meerkerk even wat terug via de 1-5, maar al snel maakte Gijs zijn hattrick compleet. Met 1-6 voor en nog 12,5 minuut te spelen na de laatste timeout, leek er geen vuiltje aan de lucht.

Maar het duel bleek toch nog niet gespeeld te zijn. Waar spitsen Boet en Micha tot op heden met mooie acties door de verdediging sneden, kregen zij in het laatste kwart geen ruimte meer. Ook de aanvallers van Meerkerk waren wakker en zo werd Almkerk teruggedrukt. Razendsnel viel de ene goal na de andere en zo stond het binnen een paar minuten 5-6. Almkerk was ongelukkig in de counters. Een krankzinnige slotfase volgde, maar Boas was niet van plan de punten uit handen te geven. De solide keeper gooide zich overal voor en haalde zelfs nog een ogenschijnlijk onhoudbare bal uit de kruising. In de laatste minuut werd zelfs de paal nog getroffen door Meerkerk, maar de gelijkmaker bleef uit.

De toeschouwers en trainers werden zo weer een aantal jaar ouder, maar gelukkig konden de punten mee de tas in naar huis! Volgende week staat Unitas op het programma, om 10:00 op Sportpark Almkerk. Tot dan!