Almkerk 2 wint en gaat door in de beker (met samenvatting)

Op zaterdag 21 oktober stond de thuiswedstrijd tegen MZC’11 uit Zierikzee op het programma. MZC’11 komt uit in de reserve hoofdklasse en moest voor deze bekerwedstrijd ruim een uur in de auto zitten. Om 14:30 werd er afgetrapt op ons eigen sportcomplex onder leiding van scheidsrechter Mans.

Bij Almkerk was de basisopstelling enigszins gewijzigd doordat Ramon en Marnix niet aanwezig waren en er enkele spelers van het 1e elftal aansloten bij het 2e om daar hun minuten te maken. Almkerk begon goed georganiseerd en geconcentreerd aan deze wedstrijd. Hierdoor was het voor MZC’11 lastig om een opening te vinden. Almkerk kwam bij vlagen met goed voetbal onder de druk van de uitploeg uit en wist ook tot enkele schoten te komen. In de 28e minuut komt Almkerk dan ook op voorsprong. Uit een corner weet Gijs goed te positioneren en kan bij de tweede paal de bal binnenglijden; 1-0!

Hierna speelt Almkerk nog steeds erg geconcentreerd, maar toch weet MZC’11 voor de rust nog tot twee grote kansen te komen. Door goed combinatiespel door de as van het veld komt de spits van de uitploeg in een één tegen één situatie, maar Twan weet deze bal keurig tegen te houden. Even later komt de uitploeg door wederom een mooie combinatie in een één tegen één situatie terecht, maar ook deze bal weet Twan tegen te houden. Tussen deze twee kansen door kreeg Niels (vroeg ingevallen voor de geblesseerd geraakte Jeroen) een kans op de 2-0, maar hij kon helaas net niet genoeg vaart mee geven aan de bal. Hierdoor blijft het bij de ene treffer en gaan we met een voorsprong de rust in.

De eerste kans in de tweede helft is voor de uitploeg. Ook nu komen ze door een goede combinatie door onze verdediging heen, waarna de aanvaller de bal naast de goal van Almkerk schuift. Dan komt Almkerk uit het niets op 2-0; de keeper van de uitploeg heeft de bal aan de voet en kapt Johnny uit. Hij treuzelt hierna iets te lang, waardoor Johnny de bal weg kan tikken bij de keeper en Luuk Hoeke de 2-0 binnen kan schieten.

Na deze 2-0 gaat het snel met de doelpunten. MZC’11 neemt meer risico en er ontstaat ruimte achter hun verdediging. Die ruimte wordt optimaal benut door Almkerk. Nick stuurt Johnny diep en de keeper van MZC’11 komt ver uit zijn goal. Johnny heeft twee teamgenoten naast zich lopen en hij legt de bal ook breed. De bal komt voor de voeten van Dave, die de bal in het lege doel weet te schuiven; 3-0. Even later krijgt Almkerk aan de rechterkant van het veld een vrije trap. Nick geeft de bal hoog voor en de keeper van MZC’11 lijkt uit te komen, maar twijfelt op het moment dat Johnny de bal kan koppen. Hierdoor gaat de bal over de keeper heen en stuitert het doel in; 4-0.

Hierna speelt Almkerk de wedstrijd geconcentreerd uit en komt het tot een paar dreigende momenten, maar de score blijft staan op 4-0. Almkerk is door naar de volgende ronde, waarvan we op een later moment pas weten wie daarin de tegenstander zal worden.

Aanstaande zaterdag staat er opnieuw een thuiswedstrijd (competitie) op het programma. Om 14:30 wordt er afgetrapt tegen de mannen uit Tricht. We hopen weer op veel supporters langs de lijn die ons komen aanmoedigen richting een nieuwe overwinning.