Maak kennis met… Melvin van den Heuvel (Almkerk 1)

Melvin van den Heuvel in actie voor VV Almkerk.

Melvin van den Heuvel (27 jaar) kwam afgelopen zomer over van SV Meerkerk en heeft inmiddels zijn draai in het 1e elftal van Almkerk gevonden. Vandaag gaan we hem beter leren kennen.

Op dit moment woont Melvin in Meerkerk, waar hij geboren en getogen is. Hij woont daar nog thuis, samen met zijn broertje Kenneth en zijn moeder Nelly. In het dagelijks leven is hij ZZP’er in de bouw en daarin houdt hij zich vooral bezig met het verlijmen van gasbetonblokken.

Wat betreft het voetbalgebied heeft Melvin bij meerdere clubs gespeeld. Hij begon op 5-jarige leeftijd bij SV Meerkerk, waarna hij via ASV Arkel, FC Dordrecht en GJS weer terug kwam bij zijn eigen dorp; SV Meerkerk. Nu speelt hij dus bij VV Almkerk, waarmee hij zijn gewenste stap hogerop te pakken heeft.

Ondanks dat Melvin bij meerdere clubs heeft gespeeld, heeft hij zowel zijn hoogte- als dieptepunt meegemaakt bij SV Meerkerk. Het hoogtepunt was altijd het spelen van de derby tegen Ameide (Termei in de volksmond). De mooiste editie was die in 2022, waarin Meerkerk met 4-0 voor stond bij rust. Dit was tevens de eindstand. Melvin maakte in die wedstrijd ook nog een doelpunt, wat volgens hem ‘altijd iets magisch zal blijven’.

Daarnaast zal men in Meerkerk zijn naam en reputatie niet snel vergeten. Hij is namelijk de speler geweest die het allereerste doelpunt op Sportcomplex ‘De Burcht’ mocht maken. Dit is sinds een paar jaar de nieuwe thuishaven van SV Meerkerk.

Het dieptepunt beleefde hij, zoals eerder genoemd, ook bij SV Meerkerk. In het seizoen 2017/2018 degradeerde het 1e elftal naar de derde klasse. Zoals Melvin het zelf beschrijft: ‘Een zwarte bladzijde in mijn voetbal loopbaan.’

Voor Melvin is de stap naar Almkerk precies de uitdaging die hij zocht. Hij had altijd de ambitie om een stap hogerop te spelen. Hij haalt het liefste het maximale uit zichzelf en dat kan volgens hem bij Almkerk. Almkerk 1 omschrijft hij als een toegankelijke, gedreven en sociale groep. Dit seizoen hoopt hij met het elftal een mooie top-4 klassering te behalen en hij denkt ook dat dit mogelijk is. ‘Ik verwacht een goed en stabiel seizoen, waarin we voor niemand onder hoeven te doen. Ik heb het volle vertrouwen in iedereen.’

Voor welk persoon binnen de vereniging heb jij lovende woorden?

‘Onze materiaalman Kees van der Plas. Kees is er altijd en geeft altijd alles voor iedereen. Wat mij betreft is het bewonderingswaardig wat deze man allemaal doet. Je moet het toch maar ‘even’ doen en voor elkaar krijgen. Klasse Keesie!’

Voetbal speelt bij Melvin een grote rol in zijn leven: ´Voetbal is voor mij enorm belangrijk. Het is niet alleen een uitlaatklep, maar ook ene plek waar je volledig jezelf kan zijn en geaccepteerd wordt. Uiteindelijk is het veel meer dan die 90 minuten op zaterdag, maar toch blijft dat wel het gene waar je het voor doet.’

Het liefst viert Melvin de drie punten met zijn teamgenoten in de 3e helft. Daarin komt hij bij Almkerk in een warm bad. Het liefst draait hij het nummer ‘Crazy on the dancefloor’, wat hij ook met enige regelmaat hoort in de Johan Cruyff Arena.

Aanstaande zaterdag speelt Almkerk de uitwedstrijd tegen Erp. De aanvangstijd van deze wedstrijd is gewijzigd naar 16:00 uur. We wensen Melvin en de rest van de selectie veel succes op de weg naar een nieuwe driepunter!