Nieuwsartikel-afbeelding

ALMKERK SPEELT GELIJK BIJ ERP (3-3)

In een levendige wedstrijd heeft Almkerk één punt overgehouden aan de uitwedstrijd bij Erp. Over de hele wedstrijd gezien was een gelijkspel een terechte uitslag. De gelijkmaker voor de thuisploeg viel pas diep in de blessuretijd. Het levert de thuisploeg het gevoel op dat er een punt is gewonnen en de gasten hebben het gevoel twee punten te hebben verloren.

INFORMATIE VOORAF
De plaatselijke voetbalvereniging in Erp (vv Erp) is een vereniging met zo’n 700 leden. De seniorenteams spelen normaliter op zondag. Deze week speelde het eerste team op zaterdag tegen onze hoofdmacht. Aangezien de clubkleuren van Erp ook blauwwit zijn speelde Almkerk in het geel. Het hoofdveld bleek, ondanks de overvloedige regen van de laatste dagen, een prima te bespelen natuurgrasveld.

Bij Almkerk ontbraken Steven Molenschot (blessure) en Remco de Besten (in buitenland voor werk). Jenner Koek was hersteld van een blessure en nam na enkele weken afwezigheid voor het eerst weer plaats op de bank.

EERSTE HELFT
De wedstrijd begon met een minuut stilte in verband met het overlijden van de lokale pastoor (en tevens fervent supporter van de plaatselijke vv).

Koud begonnen leek Almkerk direct binnen vijf minuten een penalty te verdienen. De doorgebroken Daan van der Leun ging naar de grond, de scheidsrechter oordeelde echter dat dit niet gebeurde door toedoen van een tegenstander en liet het spel verdergaan.

Er ontspon zich een gelijkopgaande wedstrijd die zich voornamelijk op het middenveld afspeelde. Na een half uur spelen werd Erp voor het eerst gevaarlijk. Eerst ging een vrije trap (via de muur) net naast de Almkerkse goal. Enkele minuten later wist de thuisploeg in een spectaculaire scrimmage de bal niet over de lijn te drukken.

De laatse minuten voor de thee waren er nog twee kansen voor Almkerk. Eerst leek Jelle Stalenhoef te schrikken van zijn plotselinge mogelijkheid (en kwam niet tot een schot) en even later kopte Luuk van der Leun net naast uit een corner.

Zo werd de rust bereikt zonder doelpunten, derhalve ruststand 0-0.

TWEEDE HELFT: OPEN WEDSTRIJD

Supporters die na rust net iets te lang in de kantine waren gebleven, misten de levendige start van de tweede helft.  Binnen twee minuten waren er al diverse kansen over en weer: een schot van Daan van der Leun werd geblokt, Quinten Eugenia kon net niet tot afronding komen en aan de andere kant was keeper Dennis van Duin uiteindelijk de situatie meester.

Het bleek de voorbode van vijfenveertig minuten voetbal waarbij de uitslag alle kanten op kan gaan.

Erp komt in de 50e minuut aan de leiding, 1-0. Nog geen zestig seconden later komt Almkerk alweer op gelijke hoogte. Door goed drukzetten komt Melvin van den Heuvel in balbezit. Zijn pass bereikt spits Niels Nieuwesteeg. De schuiver van laatstgenoemde brengt Almkerk langszij, 1-1.

Deze stand blijft even onveranderd staan op het scorebord. Quinten Eugenia weet, vrijstaand voor de keeper, namelijk de bal niet tussen de palen te krijgen om Almkerk op een voorsprong te zetten. Aan de andere kant was de hulp van Jelle Stalenhoef nodig om het Almkerk-doel van Dennis van Duin schoon te houden. Net als in de eerste helft was het ook bij deze scrimmage een mirakel hoe de thuisploeg niet wist te scoren.

In de 69e minuut komt Almkerk op voorsprong via een aanval “uit het boekje”. Corne van Rosmalen bedient de diepgaande Quinten Eugenia. De rechterspits bereikt de achterlijn en legt goed terug op Lucas Ligtvoet. De linkspoot weet wel raad met zo’n mogelijkheid en schiet binnen, 1-2.

Direct vanaf de aftrap zoekt Erp de aanval. Een moment van onachtzaamheid in de Almkerkse verdediging is er de oorzaak van dat ook nu binnen 60 seconden de ene goal gevolgd wordt door een andere goal, 2-2.

Een kwartier voor tijd is Erp dicht bij een voorsprong, het schot komt op de paal.

Het is aan de andere kant wel raak. Almkerk komt opnieuw op voorsprong. De zojuist ingevallen Dominiqe Mahu brengt zijn ploeg aan de leiding, 2-3.

Met nog iets meer dan tien minuten te spelen lijkt de overwinning dichtbij.

In de blessuretijd kan de voorsprong zelfs nog worden uitgebreid, echter het schot van Lucas Ligtvoet belandt net aan de verkeerde kant van de paal.

Het alles-of-niets-offensief van de thuisploeg leverde diep inblessuretijd alsnog de gelijkmaker op. De scheidsrechter negeerde het vlagsignaal van de assistent-scheidsrechter en zo was de 3-3 een feit.

Vrijwel direct na deze treffer was het afgelopen en konden beide ploegen na deze vermakelijke partij voetbal allebei één punt bijschrijven.

VOLGENDE WEDSTRIJD
Aanstaande zaterdag is Almkerk vrij. De week erna, zaterdag 11 november, staat de uitwedstrijd tegen Sarto op het programma. De bal gaat in Tilburg, zonder tegenbericht, om 18u rollen. Alle supporters zijn dan weer van harte welkom om het eerste elftal te steunen in de jacht op drie punten.